Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Турция: Игра на котка и мишка

13.06.2008 18:20
Туит

Себастиен Льоб (Citroen) е начело след първия ден на рали „Турция”. Французинът се движеше четвърти преди последната отсечка, но неговите конкуренти върнаха газта на финала й, за да си осигурят по-добра стартова позиция за утрешния ден. По-малко от седем секунди разделят лидера от петия Мико Хирвонен.

Първи, но не съвсем

В игра на котка и мишка се превърна първия ден на рали „Турция”. Себастиен Льоб, който стартира пръв по отсечките, имаше затруднения с разчистването на трасето и не успяваше да поддържа темпото на най-бързите пилоти днес. Французинът гравитираше между третото и четвъртото място, но след последния етап изненадващо оглави класирането, тъй като конкурентите му предвидливо върнаха газта на финала. Това означава, че утре световният шампион също ще стартира пръв и ще губи време заради неблагоприятните условия по отсечките.

„Какво мога да направя?”, коментира Льоб в края на деня. „От гледна точка на стартовата позиция, която заемам, мога единствено да карам и да наблюдавам какво ще се случи. Те са зад мен, така че ако имат определена стратегия, разполагат с достатъчно време, за да я приложат. Аз нямам, но се надявам това да е без значение.”

За разлика от своя състезател босът на Citroen Sport Оливие Кеснел бе бесен от развоя на състезанието. „Спечелихме пет от седем старта, без да използваме подобни прийоми. Не съм глупав. Знам какво се случва. Мисля че говори лошо за екипа на Ford. Ако това е шоу, не ми пука, но не е – това е спорт."

„ Въобще не е добра реклама за Ford. Погледнато от друга страна обаче това означава, че (Ford) не разполага с достатъчно добър автомобил, за да победи C4 WRC на скоростните етапи", коментира французинът, който допълни, че не е изключено при това статукво заводският тим на Citroen да напусне по-рано от предвиденото Световния рали шампионат.

Хенинг атакува подиума 

Само на една секунда зад Льоб е пилотът на Stobart VK M-Sport Хенинг Солберг. Норвежецът спечели последния етап и навакса голяма част от изоставането си, което натрупа по време на шестата отсечка. Задните гуми на неговия Ford Focus RS WRC 07 не издържаха на натоварването и в края на етапа експлодираха, като дясната проби калника и купето започна да се пълни с прах.

Въпреки проблемите Хенинг поддържаше добро темпо през целия ден и утре със сигурност ще се опита да задържи аванса си. Това обаче съвсем няма да бъде лесно, тъй като подобно на Льоб ще трябва да чисти състезателната линия за пилотите зад него.

Готови за атака 

От прекрасна позиция за атака ще стартира Яри-Мати Латвала (Ford) съботните отсечки на рали „Турция”. Финландецът завърши с трето време, само на една десета зад Хенинг Солберг, въпреки че на два пъти пука гуми днес. Неговият съотборник в екипа на BP-Ford Мико Хирвонен също върна газта в края на последната отсечка и остана на пета позиция, но само на 6,9 секунди зад лидера Льоб.

Прекрасно впечатление направи днес водещият пилот на Stobart Джиджи Гали. Италианецът спечели три етапа и заема четвърто място във временното класиране. Това обаче съвсем не означава, че денят премина безпроблемно за него и навигатора му Джовани Бернакини.

Накрайникът на изпускателната система на техния Ford Focus RS WRC 07 започна да опира в задната броня, която от високата температура се запали след финала на първия етап тази сутрин. Гали спря в пътната секция и се справи с проблема, но закъсня с две секунди за часовата контрола преди началото на следващата отсечка и получи десетсекундно наказание. За капак на всичко на СЕ7 удари леко своя автомобил, счупи страничното стъкло и подобно на Хенинг имаше затруднения с праха в купето.

Самотникът 

Първите петима имат реален шанс за победата, тъй като разликата между лидера Льоб и петия Хирвонен е само 6,9 секунди. Това обаче не се отнася за шестия Петер Солберг, който изостава на близо минута.

Съотборникът на Петер в екипа на Subaru Крис Аткинсън отпадна след като получи повреда в окачването на СЕ6, но утре ще стартира отново по системата "супер рали".

Без отказ 

Матю Уилсън (Stobart) се движи седми, въпреки че кара с висока температура и ужасно главоболие, но само на девет десети зад него е вторият пилот на Citroen Дани Сордо. Испанецът получи повреда в окачването по време на седмия етап, но имаше късмет, че преди старта на следващата отсечка бе задължителният трийсетминутен сервиз.

Отново проблеми мъчеха двамата пилоти на Suzuki. Тони Гардемайстер изкълчи своето рамо, след като удари камък в шестия етап и воланът на неговия автомобил рязко смени посоката си, но въпреки това не се отказа и записа поредица добри времена. Тони се движи девети, но изостава на близо минута и половина от Дани Сордо и последното място в зоната на точките.

Неговият съотборник Пер-Гунар Андерсон започна деня по твърде странен начин, след като противопожарната уредба на SX4 WRC се активира без основателна причина. Но това далеч не бе всичко. Още вчера по време на шейкдауна Пи Джей имаше затруднения със смяната на предавките от волана, но днес системата отказа напълно и той бе принуден да използва скоростния лост.

Вторият ден на рали „Турция” включва шест класически етапа и суперспециалния Анталия, чиято обща дължина е 137,66 километра. Първата кола стартира на „Химера 2” в 09:28.

Коментари
comments powered by Disqus