Мико Хирвонен спечели рали „Турция”, осми кръг от Световния шампионат. Десетте точки изведоха финландеца начело в генералното класиране с аванс от три спрямо настоящия шампион Себастиен Льоб (Citroen), който остана на трета позиция. Втори завърши съотборникът на Хирвонен в BP-Ford Яри-Мати Латвала.
Само три етапа включваше третият последен ден на рали „Турция”, които се оказаха крайно недостатъчни за световния шампион Себастиен Льоб, за да контрааткува пилотите на BP-Ford в челото. Мико Хирвонен задържа първата позиция, въпреки че три километра преди финала на последната отсечка спука гума, и финишира на 7,9 секунди пред съотборника си Яри-Мати Латвала. Себ завърши надпреварата с близо половин минута пасив, което е отлично постижение с оглед на факта, че французинът кара като първа кола по отсечките в петък и събота.
“Фантастично е!”, заяви щастливият Хирвонен на финала. „Бях на крачка. Предните ми гуми свършиха тотално. В последните километри карах с една спукана. Не бях сигурен дали ще запазя преднината си.”
„Битката беше невероятна”, обяснява неговият съотборник Яри-Мати Латвала. „Просто нямаше как да карам по-бързо, но в крайна сметка не се оказа достатъчно. Надпреварата беше страхотна, а крайният резултат е от огромно значение за отбора.”
Не може да печелим всеки път
Тактиката на BP-Ford се оказа решаваща за крайния успех на Хирвонен и Латвала. В петък вечер и двамата върнаха газта, за да си осигурят по-добра стартова позиция за съботния ден. Себастиен Льоб имаше затруднения с разчистването на отсечките и натрупа близо половин минута пасив спрямо лидера Хирвонен. На последната „Олимпос” обаче французинът вдигна рязко оборотите и бе близо до изненадващ обрат, но гумите на Pirelli не издържаха на бясното темпо, което Себ заложи в началото на отсечката.
„Опитах да съм много агресивен на последния етап, стартирах добре и бях много бърз, но унищожих гумите”, коментира световният шампион, който отново отстъпи лидерската позиция на Мико Хирвонен във временното класиране при пилотите.”Имах само едно резервно колело и прецених, че е по разумно да върна газта, отколкото да спукам гума. Борбата беше оспорвана, но на мен се падна тежката задача да разчиствам трасето в петък и събота. Ще се реванширам. Не може да печелим всеки път, но третото място определено е по-добро от отпадането.”
BP-Ford срещу Citroen
Двойната победа на BP-Ford осигури лидерската позиция на отбора при конструкторите преди петседмичната пауза, която предстои в шампионата. Тимът на Малкълм Уилсън има девет точки аванс спрямо Citroen Total, но със сигурност критиките към тима за стратегията, която Хирвонен и Латвала използваха и на рали „Йордания”, и в Турция, ще вгорчат успеха на Синия овал.
За да остане раликата между двата най-силни отбора едноцифрена, огромна заслуга има Дани Сордо. В петък пилотът на Citroen получи повреда в окачването и се смъкна от пето на осмо място. С прекрасно каране в събота обаче испанецът си възвърна изгубените позиции, а днес атакува успешно и четвъртия Хенинг Солберг (Stobart). „Изгаснах на един от обратните завои”, обяснява Дани за първото преминаване на „Олимпос”. „После обаче атакувах на пълни обороти. Радвам се, четвъртото място е прекрасен резултат.”
В зоната на точките
Преди две седмици на „Акрополис” Subaru Impreza WRC2008 дебютира с второто място на Петер Солберг. В Турция обаче норвежецът бе далеч от темпото на лидерите и остана шести. Неговият съотборник Крис Аткинсън отпадна в петък заради повреда в окачването, но се върна по системата „супер рали” и завърши на тринайсета позиция.
Матю Уилсън, който имаше сериозни здравословни проблеми по време на надпреварата, удържа седмото място. Неговият съотборник в екипа на Stobart Джиджи Гали обаче не завърши. Италианецът финишира съботния ден осми, но заради голямото изтощение и дехидратация, послуша съвета на отборния лекар и не стартира днес. От неговите проблеми се възползва частният пилот на Citroen Конрад Раутенбах, който допълни челната осмица.
При серийните автомобили надпреварата спечели Андреас Аигнер с Mitsubishi Lancer Evo 9, който завърши с 48.7 секунди аванс спрямо Патрик Сандел (Peugeot 207 S2000). Това е трета поредна победа за австриеца, който оглавява временното класиране в P-WRC.
С финала на рали „Турция” стартира лятната пауза в Световния шампион. Отборите и техните пилоти ще имат пет седмици на разположение за почивка и тестове, след което ги очаква едно от най-вълнуващите състезания в календара – рали „Финландия:” (31 юли – 3 август).