Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Твърдица: Победа за Дончев, титла за Илиев

12.10.2008 21:10
Туит

Порой от контестации бавят определянето на шампиона в N/2, сбъркани времена изнервиха пилотите в края на първия ден

Крум Дончев и Стойко Вълчев (Prista oil, Peugeot 207 S2000) спечелиха петата си поредна победа в българския рали шампионат, след като завършиха на първо място в четвъртото издание на рали "Твърдица", девети и последен кръг от нашия шампионат.

Победата обаче не се оказа достатъчна, за да осигури титлата на Дончев, който изоставаше на 7 точки от Димитър Илиев/Янаки Янакиев (ИРТ, Mitsubishi Lancer Evo 9) след осем кръга. Илиев имаше нужда от пето място при победа на Крум, за да стане за трети пореден път шампион, а той завърши трети, което се оказа повече от достатъчно.

"Това определено е най-трудно спечелената ми титла", заяви след финала Илиев. "За нас беше много важно да завършим успешно сезона, защото имахме много проблеми през годината. Във втората половина на сезона нямаше как да се боря с колата на Крум и трябваше стратегически да губя състезания, но да контролирам хода на шампионата. Това се оказа правилното решение."

Втората позиция на финала заеха Пламен Стайков/Петър Илиев (Секдоор, FIAT Punto S1600), които започнаха деня на четвърта позиция, после излязоха на трето място, а в последната отсечка изскочиха с още едно място напред. Атаката им беше улеснена от завъртането в началото на последната отсечка на Тодор Славов/Добромир Филипов (Булбет, Renault Clio R3). Двамата загубиха над 20 секунди, тъй като колата им загасна, а това ги смъкна от второ на четвърто място.

Пети в общото класиране останаха Румен Дунев/Христо Христов (Renault Racing, Renault Clio S1600), което им донесе трета поредна титла в клас А/6, а веднага зад тях завършиха победителите в N/2 Николай Диков и Петър Сивов.

Няколко екипажа се оплакаха от сгрешени времена в края на първия ден на ралито, което повиши градуса на напрежението в Твърдица, но за втория ден от надпреварата всички ощетени декларираха, че проблемите са решени.

На финала Дончев спечели с 1:35,1 минути пред Стайков, третият - Илиев завърши на 11,2 от Стайков. Славов остана на 2,8 секунди от Илиев, а на 14,2 зад него завърши Румен Дунев.

Един от претендентите за победата - Ясен Попов (Никола Попов, М-тел РТ, Mitsubishi Lancer Evo 9) отпадна във втората отсечка, след като излетя от пътя и колата му пострада - изкривен носач, заради който той нямаше как да продължи.

Състезанието в клас N/2 се оказа супер напрегнато, защото след финала срещу първите двама в подреждането - Николай Диков (Петър Сивов, Стара Загора РТ, Citroen Saxo) и Кирил Тодоров (Йордан Батаклиев, ИРТ, Citroen Saxo) бяха подадени контестации от шампиона за 2008 година Тихомир Стратиев.

Лидерът в класирането до това състезание Сава Димитров (АМ Рейсинг, Daihatsu Charade) не успя да завърши, но подаде, а след това изтегли контестацията си срещу Стратиев. Ако класирането се запази така: Диков, Тодоров, Стратиев, шампион става Димитров, но ако един от първите двама бъде декласиран, титлата ще е за Стратиев. Чака се решението на техническите и спортните комисари.

Коментари
comments powered by Disqus