Себастиен Льоб (Citroen) има аванс от 4,6 секунди спрямо частния пилот на Citroen Петер Солберг след края на петнайсетата отсечка. До края на втория ден на рали „Великобритания” остава само суперспециалният „Кардиф”.
Много интересна се очертава битката за второто място в шампионата на пилотите, след като Себастиен Ожие (Citroen) отпадна още в първата отсечка тази сутрин. Французинът се движеше само на 3,6 секунди зад Себ и на 1,8 зад Солберг след края на петъчния ден и атакува при първия възможен момент днес, но излетя от пътя малко преди финала на отсечката и след няколко превъртания по таван напусна надпреварата. По този начин той трябва да се надява единствено на грешки от страна на Солберг и Яри-Мати Латвала, за да може да запази втората си позиция във временното класиране.
Ако Петер Солберг спечели рали „Великобритания”, то норвежецът има възможност не само да прескочи Латвала, но и да заеме мястото на Ожие. Това обаче ще му бъде много трудно, тъй като Льоб прави поредното си феноменално състезание, въпреки че няма за какво да се бори. Най-сериозният проблем за Себ дойде във втората отсечка тази сутрин, когато той изтърва една от отбивките и впоследствие загаси своя автомобил. В резултат Солберг натрупа 3,2 секунди аванс, но още на следващата французинът си върна първото място. Това обаче стана и с известна доза стратегия.
„Мисля, че нарочно отсичаше завоите и изкарваше кал на пътя”, обяснява Солберг за ситуацията в асфалтовата част от етапа, където той изгуби най-много време спрямо Льоб. „Той знае много добре какво прави и аз го очаквах. Ситуацията е трудна за мен, но смятам, че при вторите минавания няма да съм в толкова неизгодна позиция.”
Солберг се оказа прав, защото при следобедното минаване на този етап разликата между двамата бе под три секунди в полза на французина. В следващия пък победата отиде при световния шампион за 2003 г., като по този начин той се доближи само на 4,6 секунди от Себ и първото място.
Мико Хирвонен се движи на трета позиция с 9,3 секунди пасив спрямо съотборника си в екипа на Ford Яри-Мати Латвала, който вчера напусна битката за победата след спукана гума в последния етап. По всяка вероятност обаче двамата ще си разменят позициите утре, тъй като ако Солберг остане втори във Великобритания, а Латвала завърши трети, то второто място в крайното класиране за сезона ще бъде за финландеца.
Дани Сордо (Citroen Junior) допусна няколко малки грешки днес, но продължава да заема петата позиция заради отпадането на Ожие. Двамата съотборници в екипа на Stobart Хенинг Солберг и Матю Уилсън са съответно шести и седми, а Кими Райконен (Citren Junior) излезе на осмо място, след като на „Халфуей” Мадс Йостберг с частния Subaru Impreza WRC2007 изгуби над четири минути и вече е девети.
В групата на суперите начело е десетият Андреас Микелсен (идентично време с това на Йостберг), който участва във Великобритания със заявката на Мартин Прокоп и чешкия национален тим. По-важно обаче е единайсетото място на Яри Кетомаа (Ford Fiesta S2000), което поне на този етап го прави шампион в S-WRC. В P-WRC колоната води седемнайсетият От Танак (Mitsubishi Lancer Evo 10), но фаворит за спечелването на титлата остава Арминдо Араужо (Mitsubishi Lancer Evo 10).
Суперспециалният "Кардиф" започва в 18:34 (20:34 българско време). Третият последен ден на рали „Великобритания” включва четири етапа (две минавания по две отсечки) с обща дължина от 76,14 километра. Първият стартира в 07:47 часа (09:47), а финалът е предвиден за малко след 14:00 (16:00).