Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Великобритания: Битката започна

23.10.2009 16:07
Туит

Себастиен Льоб (Citroen) е начело след първия ден на рали „Великобритания“, но на 5,3 секунди зад него е Мико Хирвонен (Ford). Разликата между двамата в шампионата е само точка в полза на финландеца, като стартът в Уелс е последен за сезон 2009.

Дъжд и мъгла посрещна най-добрите рали пилоти на първата отсечка „Хафрен“. Въпреки това Хирвонен и Льоб наложиха безумно темпо, като още след нея се откъснаха на повече от десет секунди спрямо третия Дани Сордо (Citroen). Макар и с минимална преднина, Себ спечели първите три отсечки и пое към обедния сервиз с аванс от 8,9 секунди. При вторите преминавания обаче, когато времето започна постепенно да се изяснява, Хирвонен вдигна оборотите и с две етапни победи се доближи на 5,3 секунди от своя съперник.

„Опитах се да се върна в играта“, коментира Мико след последната отсечка днес. „Нямах идея как върви етапа, но беше много хлъзгаво, така че на моменти бяхме на косъм от грешката. Мисля, че и утре ни очаква здрава битка.“

За щастие на калните отсечки в Уелс тактиката с умишлено връщане на газта в края на деня с цел осигуряването на по-добра позиция за следващия не работи, което бе и причината всички да карат на пълни обороти до последния метър. Себ обаче призна, че е имал известни затруднения на финалната отсечка, но въпреки това остана начело.

„Мислех си, че ще съм по-бавен в този етап, не знам какво се получи“, обясни Себ преди да поеме към сервизния парк. „Беше както в първата отсечка от следобедните минавания (общо четвърта). Автомобилът недозавиваше и беше нестабилен, особено в средата. Беше много трудно, но наистина вълнуващо. Щастлив съм, че завършвам деня начело.“

Темпото на Льоб и Мико бе наистина шампионско, защото двамата се откъснаха далеч пред останалите пилоти в края на деня. Петер Солберг, който във Великобритания е номиниран от Citroen Junior, завърши трети, на 40,5 секунди зад лидера, но четвъртият Дани Сордо е само на 1,1 зад него.

За съжаление вторият заводски пилот на Ford Яри-Мати Латвала отпадна рано от битката за последното място на подиума. Финландецът получи повреда в лявата предна полуоска още на първия етап, което впоследствие го остави и без спирачки за предните колела. По време на отдалечения обеден сервиз неговият екип възстанови спирачната система, но Латвала трябваше да кара и следобед само със задно предаване. В крайна сметка това му коства близо седем минути и той се смъкна на незавидната девета позиция.

Себастиен Ожие (Citroen Junior) завърши пети, но на близо две минути зад Сордо. Хенинг Солберг (Stobart Ford) имаше проблеми с двигателя, който на моменти работеше само на три цилиндъра и въпреки това се пребори за шестото място. Челната осмица допълват Матю Уилъсн (Stobart Ford) и Конрад Раутенбах (Citroen Junior), а десетият Евинд Бринилдсен (Skoda Fabia S2000) е начело в група N.

Вторият ден на рали „Великобритания“ включва нови шест етапа (две преминавания по три отсечки) с обща дължина 138,16 километра. Льоб ще поведе колоната на първата „Ронда“ в 08:35 (10:35 българско време). Обедният сервиз в Кардиф ще бъде класически, което означава, че пилотите няма да носят както днес резервни части в автомобилите си.

Коментари
comments powered by Disqus