Себастиен Льоб е начело след първия ден на рали „Великобритания”, последен 13-и кръг за сезон 2010 във WRC. Само четири секунди разделят пилотите в челната тройка.
Преди последната отсечка заводският пилот на Ford Яри-Мати Латвала се движеше начело с аванс от 4,5 секунди спрямо Себ, но спука гума и загуби повече от минута.
Първият ден на рали „Великобриания” започна отлично за Латвала, който спечели дългата 32 километра „Хафрен” и оглави класирането. Льоб обаче отговори с етапна победа в следващата „Суит Ламб” и измести финландеца от първото място, което на своя страна Яри-Мати си върна преди обедния сервиз.
Битката между двамата се очертаваше изключително оспорвана за следобедните минавания, но поройният дъжд и образувалите се коловози по етапите затрудниха Льоб и той изгуби над седем секунди само на „Хафрен 2”. По всичко личеше, че французина ще трябва да се задоволи с втората позиция след края на първия ден, но на свой ред Латвала имаше проблеми – спукана лява задна гума в последната отсечка, отпратила го от първа на шеста позиция с над минута пасив.
Единият конкурент на Себ за победата бе отписан, но това по никакъв начин не означава, че на французина ще му бъде лесно в оставащите два дни. Частният пилот на Citroen Петер Солберг е само на 1,8 секунди зад него, въпреки че остана без стартер, а на „Хафрен 2” скоростната му кутия започна сама да сменя предавките. С още 1,8 секунди по-назад пък е вторият заводски пилот на Citroen Себастиен Ожие, като това състезание е от голяма важност за него, Солберг и Латвала, защото и тримата имат реални шансове за спечелването на второто място в крайното класиране за годината при пилотите.
Мико Хирвонен се изкачи на четвърта позиция след проблемите за Латвала, а Дани Сордо (Citroen Junior) се движи пети, въпреки че испанецът се завъртя на „Хафрен 2” и бе на път да излети от пътя. Челната десетка допълват Латвала, Хенинг Солберг (Stobart Ford), Матю Уилсън (Stobart Ford), Мадс Йостберг с частния Subaru Impreza WRC2008 и Кими Райконен (Citroen Junior), който изненадващо все още не е катастрофирал.
В групата на суперите начело е единайсетият Андреас Микелсен (Skoda Fabia S2000), но по-важно е тринайсетото място на Яри Кетомаа (Ford Fiesta S2000), което поне на този етап го прави шампион в S-WRC. В P-WRC колоната води осемнайсетият От Танак (Mitsubishi Lancer Evo 10), след като Патрик Флодин (Subaru Impreza WRX STI) изгуби цели две минути в последния етап след удар с камък. Това пък дава отличен шанс на Арминдо Араужо (Mitsubishi Lancer Evo 10) да защити миналогодишната си титла в категорията.
Вторият ден на рали "Великобританя" включва осем същински етапа (две минавания по четири отсечки) и суперспециалния "Кардиф". Общата им дължина е 138,56 километра, като първият "Рандор 1" започва в 09:03 (11:03 българско време).