Себастиен Льоб (Citroen) има само 1,1 секунди аванс преди третия ден на рали „Великобритания“, но след отпадането на Мико Хирвонен (Ford) си гарантира и на теория осмата поредна титла.
Изходът на шампионата бе решен още по време на сутрешните минавания в петък, когато след едно завъртане Мико Хирвонен получи повреда в охладителната система и трябваше да напусне надпреварата. Инспекцията на двигателя днес показа, че повредите по 1,6-литровия турбомотор са прекалено сериозни и финландецът не може да се върне по системата „супер рали“ в събота. Това гарантира и на теория осмата титла на Себ, който преди старта в Уелс имаше осем точки аванс спрямо Мико.
Съотборникът на Хирвонен в екипа на Ford Яри-Мати Латвала спечели три от четирите етапа в петък следобед и се доближи само на 1,1 секунди от Льоб в края на деня и до първата си победа за сезона. След отпадането на Мико и спуканата гума и повредения амортисьор на Петер Солберг (Citroen DS3 WRC) Мадс Йостберг излезе трети. Ако пилотът на Stobart Ford успее да удържи атаките на сънародника си и в рамките на следващите два дена, той ще спечели втория си подиум за сезона, но пък разликата между двамата е само 7,8 секунди.
Хенинг Солберг (Stobart Ford) заема отличната пета позиция, след като Дани Сордо (MINI) катастрофира сутринта в петата отсечка, а Матю Уилсън (Stobart Ford) изгуби над минута заради мъглата в последния етап днес. На 54,3 секунди зад Хенинг е шестият От Танак (Stobart Ford) , за когото това е първи старт с новата генерация WRC автомобили. Естонецът е и най-предно класиралият се пилот досега с гуми на китайския производител DMACK.
Челната десетка след втория ден на базираната в Кардиф надпревара допълват Кими Райконен (Ice 1 Racing), Крис Мийк (MINI), който навакса част от изоставането си заради повредения алтернатор сутринта, Матю Уилсън и Денис Куиперс (FERM Ford).
Третият ден на рали „Великобритания“, който е предпоследен, включва шест етапа (две минавания по три отсечки) с обща дължина 128,06 км. Разположението им и времевия график може да видите тук.