Яри-Мати Латвала продължава да води и след втория ден на рали „Великобритания”, а съотборникът му в екипа на Ford Петер Солберг удържа атаките на третия Себастиен Льоб (Citroen). Първите тринайсет не промениха позициите си от вчера.
И съботният ден на рали „Великобритания” демонстрира, че специфичните трасета в Уелс определено подхождат на Синия овал. Всички етапи с изключение на осмия бяха спечелени от пилоти с Ford Fiesta RS WRC, като частникът Мадс Йостберг изненадващо откри деня с най-бързо време. Последва етапна победа за Льоб, но в крайна сметка французинът така и не можа да притисне миналогодишния победител Латвала, който е в челото с аванс от 24,5 секунди. За сметка на това обаче битката между него и Петер Солберг продължава, като разликата между двамата е само 6,4.
„Прекалено голяма е (разликата с Латвала). Единственото, на което можем да се надяваме, е да спорим с Петер, но и той бе много бърз днес”, коментира осемкратният световен шампион, който е на път да спечели деветата си титла. „Засега сме трети, което не е зле. Ще пробваме, но засега чудото така и не се случва.”
Мадс Йостберг все още има шанс да намери място на подиума, което обаче не се отнася за петия Мико Хирвонен. Заводският пилот на Citroen отново не бе на нивото на останалите водещи състезатели и може единствено да се надява на грешка от тяхна страна, за да мине напред.
Зад Хирвонен продължават да се движат двамата пилоти на M-Sport От Танак и Евгени Новиков, Тиери Нювил (Citroen Junior) и Мартин Прокоп (Ford Fiesta RS WRC), който допълва челната десетка. Крис Аткинсън (MINI Portugal) запази единайсетата си позиция, а зад него Себастиен Ожие отново е най-бързият пилот при „суперите” с подготвената от екипа на VW Skoda Fabia S2000.
Любопитен факт от втория ден на рали „Великобритания” е, че първите тринайсет пилоти от петък запазиха позициите си. Можеха да са и първите четиринайсет, ако не бяха проблемите на Крег Брийн (Ford Fiesta S2000).
Ирландецът, който през юни загуби своя дългогодишен навигатор Гарет Робъртс след тежка катастрофа на рали „Тарга Флорио”, завърши сутрешните минавания със сериозен теч в скоростната кутия. Неговите механици отстраниха повредата и Брийн си върна първата позиция в S-WRC, изпреварвайки в предпоследния етап Язид Ал-Раджи (Ford Fiesta S2000). На асфалтовия суперспециален обаче, който маркира края на деня, саудитецът пак мина пред него, като разликата между двамата е само десета.
Третият последен ден на рали „Великобритания” включва шест етапа (три отсечки с по две минавания) с обща дължина 83,1 километра. Финалът на последния е предвиден за малко преди 16 часа българско време.