Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Великобритания: Ожие приключи годината с победа

17.11.2013 16:11
Туит
Рали Великобритания: Ожие приключи годината с победа

Световният шампион Себастиен Ожие спечели рали "Великонбритания", последен кръг от WRC. Това е девета победа за французина в рамките на сезона, който ще се запомни с тоталната доминация на VW и оттеглянето на Себастиен Льоб.

След като спечели първата отсечка в четвъртък вечер, Ожие започна методично да трупа преднина пред своя съотборник Яри-Мати Латвала, която в петък надхвърли 20 секунди. Това бе напълно достатъчно на французина, за да контролира надпреварата до финала и да спечели деветата си победа за сезон 2013. По този показател Ожие изостава единствено спрямо Себастиен Льоб, който завърши 2008 г. с 11 победи, но тогава календарът включваше петнайсет, а не тринайсет старта като сега.

Латвала влезе много късно в ритъм, което му попречи да окаже сериозна съпротива на своя съотборник. Финландецът не можа да спечели и "пауър стейджа" в неделя, което пък направи Тиери Нювил (M-Sport). Бъдещият заводски пилот на Hyundai отново бе перфектен и стигна трети до финала, което бе достатъчно, за да запази второто място в шампионата.

Това, че Нювил завърши годината пред Латвала, е изненадващо с оглед опита и техниката, които са на разположение на двамата. Фактът, че младокът записа шест подиума и само в две състезания остана извън топ 5, обаче е още по-впечатляващ. Единственото, което Нювил не можа да постигне през настоящата година, е победата. При положение че Hyundai направи бърз автомобил обаче, тя е въпрос единствено на време.

Рали "Великобритания" маркира едновременно финалното състезание на Нювил с M-Sport и първото на Роберт Кубица с WRC автомобил от последната генерация. Полякът получи възможност от Citroen да демонстрира своята скорост зад волана на DS3 WRC по-малко от месец, след като спечели титлата във WRC 2, но за съжаление направи две катастрофи. Първата дойде още в отварящата петъчна отсечка, когато хлъзгавата настилка го хвана неподготвен, а втората в събота бе следствие на грешка в записките.

Отпадането на Кубица бе малък проблем за Citroen на фона на всички проблеми, които съпътстваха французите във Великобритания. Дани Сордо получи пет наказателни минути още преди старта на надпреварата заради техническа грешка. Екипът на Ив Матон използва едно от шаситата на втория тим на Citroen за него, което бе общо девето за сезона при максимално позволени осем. Същевременно Мико Хирвонен катастрофира тежко в третата отсечка след грешка на навигатора му Ярмо Лехтинен.

Страхотна битка за четвъртото място при отсъствието на заводските пилоти на Citroen направиха двамата норвежци Мадс Йостберг (M-Sport) и Андреас Микелсен (VW). В края на съботния ден Микелсен имаше 7,3 секунди аванс, но още на отварящата отсечка в неделя се завъртя, пропусна пред себе си Йостберг и така и не можа да го догони. Зад Микелсен завърши частният пилот на Ford Мартин Прокоп, а Дани Сордо все пак се добра до седмото място въпреки петте наказателни минути.

Последните три места в челната десетка бяха заети от пилотите, които спореха за победата във WRC 2. Елфин Еванс се реваншира за загубата от Яри Кетомаа във Финландия и изпревари с повече от минута своя съперник, който имаше проблеми с двигателя. Това е първа победа във WRC 2 за шампиона на WRC Academy от миналата година. Марк Хигинс допълни подиума в категорията, като и тримата карат Ford Fiesta R5.

Рали "Великобритания" слага точка на сезон 2013, който ще остане в историята с невероятния дубъл на VW при дебюта на марката във WRC. Същевременно и с края на една ера, в която Себастиен Льоб и Citroen доминираха тотално. След девет поредни титли Себ каза сбогом на световния шампионат с четири финални ралита, като спечели две от тях. Citroen пък до последно се бореше да запази титлата при конструкторите, но явно без Льоб това е непосилна задача.

Коментари
comments powered by Disqus