VW си гарантира четвъртата титла при производителите кръг преди края на сезона
От Танак (DMACK Ford) повтори най-доброто си постижение във WRC досега и завърши втори, а Тиери Нювил (Hyundai) се качи за четвърти пореден път на подиума.
Ожие оглави класирането още след първата отсечка и отвори над половин минута преднина спрямо Танак до края на петъчния ден. Този път обаче късметът до голяма степен способства за аванса на световния шампион. Първата стартова позиция най-накрая се оказа плюс за него заради наводнените трасета в региона, а същевременно повредата в силовото предаване, която получи в края на деня, дойде точно след последната петъчна отсечка.
Съотборниците на Ожие Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен нямаха неговия късмет. И двамата скъсаха по идентичен начин полуоси в петък, което ги извади преждевременно от битката за челните позиции. Въпреки техническите проблеми с Polo R WRC обаче VW спечели за четвърти пореден път титлата при производителите.
Заслугата за това бе на Ожие, който запази преднината си спрямо Танак до края на надпреварата и спечели първото си състезание на макадам през настоящия сезон. Естонецът направи феноменален финален спринт и завърши само на 10,2 секунди зад Ожие и дори спечели „пауърстейджа”, но отново остана на крачка от първото място както в Полша по-рано тази година.
Тиери Нювил спечели вътрешната битка в Hyundai и изпревари Хейдън Падън в спора за третото място. Този успех за белгиеца го доближи съществено до вицешампионската титла, тъй като основният му съперник Андреас Микелсен стигна едва до дванайсетото място заради проблемите с трансмисията в петък.
Задната стартова позиция този път бе проблем за Крис Мийк и британецът остана едва пети в последното състезание за Citroen DS3 WRC. Съотборникът му в екипа на Abu Dhabi Total WRT Крейг Брийн катастрофира още в петък, а третият пилот със Citroen DS3 WRC - Стефан Лефевр, за когото това бе първи старт след ужасяващата катастрофа в Германия, стигна девети до финала.
Дани Сордо (Hyundai) остана на цели четири минути зад Ожие и въпреки това се пребори за шестото място с Яри-Мати Латвала, който подобно на Микелсен загуби всички шансове за добро класиране още в петък заради дефектиралата трансмисия на Polo R WRC.
Мадс Йостберг завърши едва осми след едно твърде странно състезание за водещия екипаж на M-Sport. Навигаторът на норвежеца Ола Фльоне имаше здравословни проблеми през цялата надпревара, които поне според първоначалната информация бяха следствие на ухапване от змия.
Зад деветия Стефан Лефевр завърши вторият пилот на M-Sport Ерик Камили, а единайсетият Есапека Лапи (Skoda Fabia R5) спечели първото място във WRC 2. Пълните резултати може да видите тук.
Финалният кръг за сезон 2016 във WRC е в Австралия и стартира на 18 ноември.