Себастиен Льоб (Citroen) спечели рали „Великобритания”, последен кръг за сезон 2010. Частният пилот на Citroen Петер Солберг финишира на втора позиция, но в общото класиране Яри-Мати Латвала (Ford) остана пред него и си гарантира сребърния медал.
Преднината на Себ в края на надпреварата бе 19,1 секунди, но те бяха натрупани с огромни усилия тъй като Петер Соберг направи невероятно каране и единствен поддържаше темпото на световния шампион. След първия ден Льоб водеше с нищожните 1,8 секунди, след втория – с 4,8, но при сутрешните минавания днес спечели двете етапни победи, което му гарантира и победа номер 62 в кариерата.
„Беше много тежко”, коментира световният шампион след финала. „Петер беше много, много бърз в началото. Не допусна никакви грешки и все още разполага с отлична скорост. Забавлявах се много!
Победата за Солберг бе много важна, тъй като щеше да му гарантира второто място в крайното класиране за годината след отпадането на Себастиен Ожие. В крайна сметка обаче той трябваше да се задоволи с „бронза”, макар че имаше теоретичен шанс и 18-те точки да бъдат достатъчни. Но той така и не се реализира. Латвала логично мина пред съотборника си в екипа на Ford Мико Хирвонен един етап преди края и по този начин „спаси” надпреварата, която изглеждаше обречена за него след спуканата гума в петък.
Дани Сордо с екипа на Citroen Junior финишира пети, като зад него останаха двамата пилоти на „малкия” Ford в лицето на Stobart, а именно Хенинг Солберг и Матю Уилсън. Кими Райконен (Citroen Junior) пък най-накрая стигна невредим до финала и дори спечели точки с осмата си позиция, изпреварвайки Мадс Йостберг (Subaru Impreza WRC2007).
В групата на суперите победата спечели десетият Андреас Микелсен (Skoda Fabia S2000), който стартира във Великобритания със заявката на Мартин Прокоп и чешкия национален тим. По-важно обаче е тринайсетото място на Шави Понс (Ford Fiesta S2000), което го направи шампион в дебютния сезон на S-WRC. За това голяма заслуга имаше основният му претендент Яри Кетомаа (Ford Fiesta S2000), който катастрофира тази сутрин. В P-WRC най-бърз бе седемнайсетият От Танак (Mitsubishi Lancer Evo 10), но титлата отново отиде при миналогодишния шампион Арминдо Араужо (Mitsubishi Lancer Evo 10).
Рали „Великобритания” нямаше значение за изхода на шампионата, след като Citroen и Льоб си осигуриха предсрочно титлите. То обаче бе ключово от гледна точна на това, че около Кардиф настоящите WRC автомобили направиха последния си старт в световния шампионат, защото през 2011 г. те ще бъдат заменени от новите супери, оборудвани с 1,6-литров турбодвигател. Дали Себ отново ще бъде безмилостен, ще разберем догодина точно по това време.
Omega
Кефя се, че имам автограф от този страхотен карач!
Анонимен
Феномен! Какво друго може да се каже за Льоб.Радвам се,че го видях на живо в България!
Анонимен
Велик! Велик!! Най-Велик!!!Суперлативи вече не ми останаха за този човек! А надписа на колата му "Merci C4 WRC" ... едва ли има нужда от коментар...