Юхо Ханинен (Skoda Fabia S2000) е начело след първия същински ден на рали „Ялта“, четвърти кръг в IRC сериите. Авансът на финландеца спрямо втория Бриан Буфие (Peugeot 207 S200) е 12,9 секунди.
Настоящият шампион в IRC сериите не стартира по възможно най-добрия начин рали „Ялта“, след като в четвъртък (първият ден на надпреварата, който включваше само две къси отсечки) направи фалстарт на „Ливадиа“ и получи десет секунди наказание. Днес обаче Ханинен наложи страхотно темпо, спечели последните два етапа, в пет от шестте бе неизменно в челната тройка и в крайна сметка завърши деня като лидер с аванс от 12,9 секунди спрямо втория Буфие.
Ханинен, Буфие, както и третият Ян Копецки (Skoda Fabia S2000), който е на повече от минута зад водача, бяха единствените пилоти в челото, които минаха сравнително чисто петъчния ден от надпреварата, ако не смятаме разлялата се хидравлична течност от кормилната рейка върху челното стъкло на чеха. За сметка на тях обаче всички водещи състезатели имаха далеч по-сериозни проблеми.
Победителят от последния старт на остров Корсика Тиери Нювил започна надпреварата с етапна победа в четвъртък, а днес стартира с две най-добри времена, което му отреди 8,6 секунди аванс спрямо Буфие. На последната отсечка преди обедния сервиз обаче белгиецът излетя от пътя в един от бързите завои и впоследствие изгуби над три минути докато се измъкне от канавката край пътя. Нювил не се отказа и продължи с отличното темпо следобед, но този път спукана гума го забави в седмия етап.
Въпреки всички проблеми Нювил се движи на шеста позиция преди последния ден от надпреварата, тъй като голяма част от останалите състезатели също срещнаха сериозни затруднения по пътя си към финала, като спуканите гуми бяха най-сериозният проблем за повечето от тях.
Андреас Микелсен (Skoda Fabia S2000) изгуби близо минута и половина още в четвъртия етап именно заради спукана гума и се завъртя на последния за деня, но все пак завърши четвърти. Гай Уилкс (Peugeot 207 S2000) остана без ръчна спирачка при сутрешните минавания и записа две спукани гуми, които го оставиха пети, макар и на две минути и половина пред шестия Нювил.
Седмата позиция засега заема Тони Гардемайстер (Skoda Fabia S2000), който не само се оплакваше от поведението на своя автомобил, но и трябваше да спира в седмата отсечка, естествено, за да смени спуканата си гума. Осмият Карл Крууда (Skoda Fabia S2000) пък остана без спирачки сутринта и излетя от пътя километър преди финала на четвъртия етап.
Челната десетка допълват Марко Темпестини (Peugeot 207 S2000) и Джандоменико Басо (Proton Satria Neo S2000), който в края деня имаше сериозни проблеми с двигателя на своя автомобил.
Проблеми имаше и една от двете ни представителки в рали „Ялта“. Цвети Георгиева (Renault Clio), която през 2009 г. спечели надпреварата в клас N3, отпадна след четвъртия етап. Екатерина Стратиева (Citroën C2 R2 Max) обаче продължава участието си и вече е 20-а.
Последният ден на рали „Ялта“ включва нови шест етапа (две минавания по три отсечки) с обща дължина от 116,74 километра.