Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Япония: Без изненади

01.11.2008 10:21
Туит

Мико Хирвонен (BP Ford) е убедително начело и след втория ден на рали „Япония”, но ако запази третата си позиция, Себастиен Льоб (Citroen) ще спечели шампионската титла в световния шампионат още утре.

Без изненади премина вторият ден на рали „Япония”, предпоследен кръг от Световния шампионат. Двамата пилоти на Ford Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала наложиха темпо, непосилно за останалите, и се откъснаха далеч напред преди финалния ден на надпреварата.

„Това беше един наистина неприятен ден”, коментира Хирвонен, който завърши с 15,5 секунди аванс спрямо втория Латвала. „Пътищата бяха много бързи и с лекота привикнах към тях след вчерашните тесни и изпълнени с много завои отсечки. По време на следобедните преминавания навсякъде имаше коловози, но нямах право да връщам газта. Условията са много тежки, а и Яри-Мати Латвала кара здраво зад мен."

„Дойдох в Япония за победа, но дори и да я постигна, изглежда, че битката за шампионската титла ще свърши скоро. Утре ни очаква по-мека настилка, но не толкова хлъзгава, така че се надявам да ми бъде по лесно”, завършва Мико, който изостава на 14 точки зад Льоб.

И днес Себ кара стратегически, без да поема излишни рискове. Въпреки че не бе доволен от настройките на своя автомобил, той се движи стабилно на трета позиция, която ще му гарантира титлата един старт преди края на сезона. При сутрешните преминавания обаче задачата на французина далеч не изглеждаше толкова проста, тъй като Петер Солберг демонстрира блестящо темпо.

Норвежецът спечели 31-километровият „Никара”, негова първа етапна победа след рали „Финландия”, и скъси на по-малко от половин минута аванса на Льоб. След последния класически етап за деня (преди двете минавания на суперспециалния „Сапоро”) обаче Солберг бе принуден да се откаже от надпреварата

„За кратко излязохме извън пътя и изведнъж, бум! Минахме през някаква дупка”, обяснява пилотът на Subaru за инцидента в осемнайсетия етап, който пилотите караха на тъмно. „Завъртяхме се на 360 градуса, но все пак продължихме. Знаех, че има някакъв проблем с окачването на задно дясно колело, но не съм си и представял, че всичко се влачи зад мен. Това беше малка грешка, но с големи последици, но поне се опитахме да настигнем Себ.”

След отпадането на Солберг четвъртата позиция заема съотборникът му Крис Аткинсън. Австралиецът се завъртя в същия участък, където Петер катастрофира, но за разлика от него, се измъкна невредим и продължи надпреварата. Разликата между Крис и третия Льоб обаче е близо минута и половина. Единствено технически проблем или груба грешка могат да лишат Себ от шестте точки, съответно и титлата, но с оглед надеждността на C4 WRC и увереността на световния шампион, е малко вероятно утре да има изненади.

Второто минаване по отсечките днес препъна не само Петер Солберг, но и неговия брат Хенинг. Пилотът на Munchi’s се движеше шести, но паркира своя Ford Focus RS WRC 07 след финала на седемнайсетия етап заради повреда в окачването.

Грешките на двамата братя позволиха на Матю Уилсън (Stobart) да се изкачи на пета позиция, като само на 6,9 секунди зад него е Тони Гардемайстер (Suzuki). Вторият пилот на Suzuki Пер-Гунар Андресон, който се движи седми, можеше да е много по-напред във временното класиране, но спука гума при второто преминаване на „Никара” и загуби близо три минути. Челната осмица допълва Федерико Вийагра (Munchi’s).

След като отпадна вчера заради повреда в турбото, Дани Сордо се върна днес по отсечките с победа още в първия етап. Испанецът няма шанс за предно класиране, но с оглед тежките условия и многото проблеми за заводските пилоти може да спечели точки за Citroen в отборната надпревара.

Не всички погледи обаче бяха отправени към скоростните отсечки край Сапоро. Вчера Патрик Пивато, който пострада тежко при катастрофата на Франсоа Дювал, е претърпял две операции в местната болница. Състоянието на французина е стабилно, но все още критично, тъй като след първата хирургическа намеса медицинският екип е установил вътрешен кръвоизлив, поради което се е наложило екипът отново да влиза в операционната зала по-късно.

Третият последен ден на рали „Япония” включва девет етапа (две преминавания по четири отсечки и едно на суперспециалния в Сапоро), чиято обща дължина е 96,43 километра. Първата кола стартира на „Койка” в 07:07 (00:07 българско време), а крайните резултати, вероятно и новият WRC шампион, ще бъдат ясни към 14:30 (07:30).

Коментари
comments powered by Disqus