Кайетан Кайетанович (Ford Fiesta R5) спечели откриващото сезона в ERC рали "Йенер". Робер Консани (Peugeot 207 S2000) завърши втори, а Алексей Лукянюк (Ford Fiesta R5) отмъкна последното място на подиума от Яромир Тарабус (Skoda Fabia S2000).
Това е втора победа за Кайто в ERC след успеха в Полша през 2013 година. За първи път обаче полякът е толкова убедителен в представянето си. Той спечели всички отсечки в Австрия с изключение на финалната и завърши с повече от седем минути преднина спрямо втория Робер Консани.
За огромната разлика между първите двама съдействаха и тежките атмосферни условия. Обилният снеговалеж спря устрема на голяма част от претендентите за победата, включително и на Крейг Брийн (Peugeot), който излетя от пътя още в първата отсечка на един бавен ляв завой. Шампионът при джуниърите Стефан Лефебвр (Citroen DS3 R5) също имаше тежки моменти заради хлъзгавите трасета, но ключовият за отпадането му проблем бе свързан с повреда в алтернатора по време на пътната секция преди петнайсетата отсечка.
Гумите също бяха изключително важен фактор на рали "Йенер". Оказа се, че подготвените за автомобили с предно предаване 15-цолови гуми за сняг на Pirelli работят много по-добре от тези на Michelin, което даде огромно предимство на пилотите, избрали италианската компания. Стигна се дори дотам, че Антонин Тлустяк (Skoda Fabia S2000) трябваше да купува от Кайетанович гуми, а Яромир Тарабус бе принуден да замени своите Michelin с отдавна забравените в ERC и WRC BFGoodrich.
Именно гумите оставиха Тарабус без отговор на страхотното темпо, което Алексей Лукянюк показа във втория ден от надпреварата. Руснакът изгуби над пет минути още в първата отсечка, тъй като двигателят му започна да прегрява. Впоследствие се забави допълнително заради ниско налягане на охладителната течност и въпреки всички проблеми намали на 8,5 секунди аванса на Тарабус преди финалния етап. В него Лукянюк бе напълно безапелационен и не само че прескочи чеха в битката за третото място, но и спря серията на Кайетанович от 17 поредни победи.
Местната звезда Мартин Фишерленер (Mitsubishi Lancer Evo IX) завърши пети, но тъй като не е регистриран за ERC2, победата при серийните автомобили отиде при осмия Войтех Щайф (Subaru Impreza STI) Джонатан Хирши (Peugeot 208 T16) изненадващо завърши шести, въпреки че прекара страшно много време в снежните преспи, а само на 2,8 секунди зад него остана Тлустяк. Пълните резултати може да видите тук.
Следващият кръг в ERC е рали "Лиепая" в Латвия, което стартира на 6 февруари.