Яри-Мати Латвала (Ford) има половин минута аванс в края на първия ден на рали "Йордания“, след като пилотите зад него върнаха нарочно газта на финала, за да си осигурят по-добра стартова позиция.
Първият ден на рали „Йордания“ се оказа изключително труден за състезателите с по-предна стартова позиция заради чистенето на прашните и меки макадамови отсечки около Аман. Лидерът в шампионата Себастиен Льоб изгуби половин минута, въпреки че не допусна нито една сериозна грешка, а Мико Хирвонен остана на 11 секунди зад него, след като се завъртя в първия етап и на два пъти загаси автомобила си в опитите си да потегли наново.
Проблемите на двамата фаворити позволиха на Яри-Мати Латвала, Дани Сордо (Citroen) и частния пилот на Citroen Петер Солберг да дирижират битката в челото през целия ден. Финландецът бе най-бърз в първите два етапа и оглави колоната, но закъсня с една минута за старта на третата отсечка. Очакваше се той да получи десет наказателни секунди, но съдиите приеха коментарите на повечето пилоти, че не е осигурено достатъчно време за придвижването от края на втория до началото на третия етап и Латвала не бе санкциониран.
Дани Сордо все пак излезе начело на класирането, след като спечели именно третата отсечка, но финландецът отговори подобаващо с успех в четвъртата и затегна битката между двамата заводски пилоти и частния Петер Солберг. След шестия етап разликата между лидера Латвала и третия Сордо бе само 11,2 секунди, като между двамата се движеше Солберг.
За съжаление обаче последната отсечка мина под диктовката на стратегията. Заради изключително тежките условия, които съпътстваха лидерите на колоната днес, Солберг и Сордо върнаха газта преди финала и вместо да завършат на второ и трето място, се смъкнаха на четвърто и шесто. „Нямаше как да се справя по-добре“, коментира Петер, който в Мексико миналия месец избра да кара на пълна газ в първия ден и сгреши. „Сега опитах нещо различно. Мога да правя каквото си поискам, ето защо реших да използвам друга стратегия. Да видим какво ще се получи. Със сигурност обаче ни очаква наистина трудно рали.“
В резултат на стратегическите игри Латвала се озова в челото с половин минута аванс спрямо втория Себастиен Ожие (Citroen Junior). Льоб излезе трети, само на 1,6 секунди зад младия си сънародник, а Петер Солберг остана четвърти, на седем десети зад световния шампион.
„Ние сме зад него (Льоб), надявам се, че това ще ни е от полза“, коментира петият Мико Йирвонен. „Нямаше нужда да връщам газта, просто поддържах стабилно темпо. Така мина и целият ден. Няма как да знаеш дали това е правилното решение или не, но ни чакат още два дни. Да видим какво можем да направим.“
От екипа на Citroen инструктираха Дани Сордо да завърши на шесто място, което със сигурност ще се отрази положително върху темпото му утре. Изоставането на испанеца спрямо Латвала обаче е цели 45,5 секунди. Челната десетка допълват Хенинг Солберг (Stobart), Матю Уилсън (Stobart), Федерико Вийагра (Munchi's) и Кими Райконен (Citroen Junior). Единайсетият Бернардо Соуса (Ford Fiesta S2000) е начело в S-WRC, след като цели седем от представителите в категорията не завършиха.
Вторият ден на рали „Йордания“ включва шест етапа (две преминавания по три отсечки) с обща дължина 138,28 километра. Латвала ще поведе колоната в 8:11 часа.
Кирил
Остави самото състезание. Писна ми от тези тактики в първия ден. Ако продължават така, по-добре да ги правят само в два дни състезанията от WRC!
НВ
Гледах обзора по МОТОRS TV и се подразних от това което видях - гадни трасета с много прахоляк и камъни,природа като лунен пейзаш,зрители - 0.Явно доларите на шейховете са много,ама много тежки.