Заводският пилот на Citroen Себастиен Ожие е начело след първия ден на рали „Йордания”, четвърти кръг от WRC. На половин минута зад него са Себастиен Льоб (Citroen) и Яри-Мати Латвала (Ford).
Ожие се възползва от факта, че стартира четвърти по етапите днес и въпреки че на първата отсечка съотборникът му Себастиен Льоб даде най-добро време, оглави класирането след втората (двамата бяха с идентични времена), а с етапната победа на дългия близо 42 километра „Река Йордан” пое към сервиза със 7,2 секунди спрямо излезлия междувременно на втора позиция Петер Солберг.
Вторите минавания на отсечките дадоха възможност на Яри-Мати Латвала да покаже, че екипът на Ford далеч не се е примирил след загубите в Мексико и Португалия, и той спечели следващите два етапа, доближавайки се само на 9 десети от втория Льоб и на 8,6 секунди от Ожие. Така преди последната отсечка за деня разликата между първите трима бе пренебрежително малка, което веднага включи и стратегията в надпреварата.
От нея първи се възползва Льоб, който изненадващо спря в началото на „Река Йордан 2”, вероятно за да затрудни движещият се зад него Яри-Мати Латвала. Финландецът обаче не се подлъга и в крайна сметка завърши деня само на 1,5 секунди зад Себ. А това с оглед на огромното значение, което чистенето на отсечките оказва в Йордания, е добро дошло за него.
В крайна сметка обаче сметките на Латвала и Льоб могат да се окажат погрешни, защото Ожие реши да кара до последно на пълна газ и в крайна сметка се откъсна на половин минута пред преследвачите си. Същевременно и четвъртият Петер Солберг има отлична възможност да атакува, защото е само на 2,2 секунди зад Латвала, въпреки че при първото минаване на 42-километровата отсечка за кратко излетя от пътя, в резултат на което имаше известни проблеми с охлаждането на частния DS3 WRC.
Петият Мико Хирвонен (Ford) днес имаше честа да открива етапите, което се отрази драстично на темпото му. За капак на всичко при второто минаване на „Река Йордан” той имаше проблеми и със сервото на своя Ford Fiesta RS WRC и завърши на две минути и половина зад лидера. „Карахме последните 15 километра без серво, така че e чист късмет, че сме тук. На няколко места бяхме близо до това да излетим от пътя,”, обясни разочарованият Мико на финала на последната отсечка.
Кими Райконен (Ice 1 Racing) обяви наскоро, ще се пробва късмета си и в NASCAR, но това явно по никакъв начин не е повлияло на мотивацията му в Световния рали шампионат, защото финландецът се справя изключително успешно в Йордания. След първия ден Кими заема шестото място с аванс от 12 секунди спрямо Матю Уилсън. Британецът пък остана единственият пилот на Stobart, след като Хенинг Солберг удари камък при сутрешните минавания и повреди своя двигател, а Мадс Йостберг получи повреда в скоростната кутия на първия от следобедните етапи. По този начин място в челната десетка намериха Халид Ал-Касими (Ford Abu Dhabi), Федерико Вийагра (Munchi’s Ford) и Насер Ал-Атия (Ford Fiesta S2000), който води в категорията на суперите.
Тъй като същинският първи ден на рали „Йордания” бе отменен заради проблемите с логистиката, утрешният ще бъде втори и последен. Общо осем етапа (две минавания по четири отсечки) с дължина 115,26 километра трябва да изминат пилотите преди финала, като последният от тях „Бептизъм сайт” е й пауър стейджът на надпреварата. Първият автомобил стартира сутринта в 08:20, а финалът е планиран приблизително за 16:00 часа.