Световният шампион Себастиен Льоб (Citroen) ще стартира третия последен ден на рали „Йордания” с 24,6 секунди аванс спрямо втория Себастиен Ожие (Citroen Junior). Мико Хирвонен (Ford) катастрофира в първия етап днес, a неговият съотборник Яри-Мати Латвала е трети.
След първия ден на рали „Йордания” заводският тим на Ford получи отличен шанс да се реваншира за провала в Мексико. Яри-Мати Латвала водеше убедително, а Мико Хирвонен бе пети, но само на 12 секунди от второто място. По задната стартова позиция правеше вицешампиона фаворит за втория ден, тъй като отсечките около Аман са изключително прашни и чистенето им има огромно значение за резултатите. Вместо да се възползва от това предимство обаче, Хирвонен катастрофира и то още на първия етап.
„Не мога да повярвам”, коментира финландецът, за когото това е първа сериозна пилотска грешка сред рали „Корсика 2007”. „Отсякох прекалено линията при едно изкачване. Автомобилът се удари в малкия банкет встрани от пътя, от вътрешната страна и след контакта полетя във въздуха. Имах късмет, че не се преобърнахме по таван, но се приземихме върху предно ляво колело и потрошихме окачването”.
Ford все още таеше надежди да спечели това състезание благодарение на Латвала. Оказа се обаче, че половинминутният му аванс от вчера стига единствено за сутрешните минавания заради чистенето на отсечките. Себастиен Льоб се движеше плътно зад него още след 41,45-километровата „Река Йордан”, която бе трета за деня. Световният шампион с лекота спечели следващата и пое водачеството, след което нанесе своя удар при второто минаване на най-дългата отсечка – етапна победа и 24,6 секунди аванс спрямо излезлия междувременно на втора позиция Себастиен Ожие. Латвала се смъкна до третото място, като пасивът му спрямо водача е 27,7 секунди.
В действителност обаче битката в Йордания все още не е приключила, тъй като третият последен ден на надпреварата включва цели седем етапа с обща дължина 105 километра. Ако чистенето на отсечките се окаже отново съществен проблем за водачите, то Латвала има шанс да атакува от трета позиция. Въпреки това Льоб прецени, че ще кара на пълна газ днес и няма да използва никакви стратегии. „Опитах се да натискам наистина много здраво и нямаше как да се справя по-добре от това”, коментира световният шампион след последния етап. „Надявам се, взехме правилното решение. Тези правила обаче определено не ми харесват.”
И докато първото място на Льоб е донякъде оправдано, то второто на Ожие е класическа стратегическа грешка. Французинът е само на 3,1 секунди пред Латвала, а със същия успех можеше да е на 3,1 секунди зад него и да използва изчистената състезателна линия утре. При всеки случай обаче младият Себ отново запали чергата на заводския пилот на Citroen Дани Сордо, който отново бе по-бавен от него и завърши деня пети.
Петер Солберг (Citroen C4 WRC) започна отлично тази сутрин и след втория етап се движеше втори. Настройките на неговия автомобил обаче не бяха подходящи за „Река Йордан” и той изгуби 26,9 секунди при първото й минаване и 23,4 при второто. В резултат норвежецът ще стартира утре четвърти, като изоставането му спрямо лидера е 43,2 секунди, а само на 5,6 зад него е Дани Сордо.
Матю Уилсън (Stobart) се изкачи на шеста позиция, след като първо Хирвонен отпадна, а впоследствие неговият съотборник Хенинг Солберг спука гума на „Река Йордан” и загуби цели седем минути на нея. Въпреки сериозния пасив норвежецът се движи осми, като пред него е Кими Райконен (Citroen Junior). Световният шампион във Формула 1 за 2007 г. кара значително по-предпазливо спрямо предишните две състезания и това определено дава резултат, въпреки че се завъртя в края на "Река Йордан". Ако Кими не допуска повече такива грешки, ще спечели първите си точки, а и най-накрая ще опази автомобила си, от което Citroen Sport неистово се нуждае заради малкото останали шасита до края на сезона.
Челната десетка допълват Шави Понс (Ford Fiesta S2000) и Патрик Флодин (Subaru Impreza WRX STI), които са водачи съответно в S-WRC и P-WRC. Любопитното е, че в S-WRC единствено Понс, който спечели в Мексико преди месец, е завършил всеки един от етапите досега. Всички останали пилоти от категорията на "суперите" продължават или ще продължат по системата „супер рали”.
Третият последен ден на рали „Йордания” включва осем етапа с обща дължина 105,5 километра. Льоб ще поведе колоната на „Якрут” в 08:20, а предварителните резултати ще станат ясни мако след два, когато и завършва последната отсечка.
Георги
Йордания се намира там, откъдето минава река Йордан. Иначе казано - в Близкия изток, а за повече информация потърси на гугъла - ще ти изкара тонове информация, включително и доста на български език.
Biroliub
kade se namira tazi strana-Йодания
НВ
Льоб трябва да се докаже в третия ден и сигурно ще го направи.Латвала едва ли ще има психически сили да се пребори с всички конкуренти около него,а Солберг явно се забавлява и карането му върви - ако не направи грешка може да измести някой от подиума.Най-интересен ми е Кими, който полека надига глава, но още не уверен - успех му желая.