Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рампф: Премереният риск е неизбежен

20.02.2008 15:02
Туит
Рампф: Премереният риск е неизбежен

Въпреки проблемите с развитието на новия автомобил техническият директор на BMW Sauber Вили Рампф вярва, че отборът е направил правилното решение, избирайки нестандартен и рисков подход при проектирането на F1.08.

В средата на миналия месец, по време на премиерата на F1.08, Рампф описа проекта като „радикална еволюция” спрямо предшественика F1.07. При последвалите изпитания обаче болидът не демонстрира очакваните резултати, като при сравнението между двете машини F1.07 имаше известно предимство във времето за една обиколка. Въпреки посредствените резултати, Рампф е категоричен, че отборът не е имал друг избор.

„Вместо да търсим поетапен напредък, с инженерите решихме, че трябва да бъдем крайни в някои ключови зони – аеродинамика, окачване, охлаждане, спирачки, обратната връзка при управлението”, разказва Рампф в интервю за официалния сайт на Формула 1. „Това е единственият възможен начин да стопим разликата с двата водещи тима. Няма как да си на върха, ако си консервативен.”

„Във Формула 1 неизбежно достигаш едно определено ниво, на което си длъжен да поемеш премерения риск. Ние сме именно в тази фаза. Това е ново усещане за отбора, което означава, че тепърва се учим. Но единствено по този начин можеш да си конкурентоспособен”, обяснява 54-годишният специалист.

Благодарение на F1.07 BMW Sauber спечели 101 точки и второто място в шампионата на конструкторите през миналия сезон. Целта, която отборът си постави в началото на 2008 г., е първа победа. Проблемите с баланса на F1.08 разколебаха Ник Хайдфелд и Роберт Кубица, но Рампф вярва, че реализацията й е напълно възможна. Според техническия директор на BMW Sauber новият болид има по-голям потенциал от предшественика си и е въпрос само на време техническият екип да го осъществи.

„Няма две думи по въпроса, F1.08 е значително по-бърз от F1.07. На този етап обаче ни е значително по-трудно да се възползваме от потенциала му. Имаме нужда да разберем по-добре същността на колата, но с всеки изминал ден трупаме знания. Нямам притеснения по отношение на посоката, която следваме.”

Тази седмица BMW Sauber тества на пистата във Валенсия отделно от останалите отбори. Дъждът и неблагоприятните атмосферни условия вчера ограничиха програмите на Хайдфелд и Кубица.

Коментари
comments powered by Disqus