„Изграждането на съоръжения“ ще бъде основен приоритет на Стоян Рътков, ако бъде избран за председател на БФАС. 39-годишният адвокат ще разчита на екип от специалисти, за да въведе ред и прозрачност в родната федерация.
Рътков е издигнат от Асоциацията на действащите автомобилни състезатели (АДАС) и се ползва изцяло с подкрепата на клубовете, които стоят зад нея. В екипа му впечатление правят имена като Ники Златков, който е председател на АДАС, българският представител във Формула 2 Пламен Кралев и дългогодишният навигатор на Ясен Попов и негов брат Дилян. От приблизително две години е член на Управителния съвет на БФАС, като той е „пуснал духа от бутилката“ и един от факторите във федерацията да има "повече прозрачност" напоследък.
Факт е обаче, че той няма пряко участие в автомобилния спорт. Поради тази причина ще разчита на един „железен екип, екип от специалисти, който да реализира поставените цели“.
„Не съм се занимавал с активен автомобилен спорт, но всички до мен могат да потвърдят, че имам много бензин в кръвта си и съм пристрастен към адреналина“, коментира Рътков на днешната пресконференция. „Професионалните ми знания и качества, с които разполагам, ще ми помогнат да съдействам за развитието на този спорт, като главната ми цел ще бъде да работя върху първичните функции на федерацията.“
Рътков, както и неговият екип, са убедени, че единственият начин автомобилният спорт да се развива, е държавата да има пряко участие в него. За целта те ще настояват тя да съдейства за изграждането на „съответните съоръжения“, като в случая 39-годишният адвокат и съветниците му се дистанцираха от опитите на Богдан Николов и компания да построят писта за Формула 1 в България.
„Не вярвам в публично-частни партньорства. За да тръгне спортът нагоре, трябва да се включи държавата“, категоричен е Пламен Кралев. „Единственият възможен вариант е строителството на съоръжения и съответната им инфраструктура и то с активното участие на държавата.“
Естествено, темата за рали „България“ също бе част от представянето на Рътков, макар че в случая бе представена по малко по-различен начин от този на конкурентите. „Не ни е самоцел рали „България“ да стане кръг от WRC или IRC. Смятаме да работим за развитието на това състезание, а не да го направим като един бенефис“, допълни 39-годишният адвокат, визирайки естествено Янакиев и реализирането на неговата най-голяма цел.
Пламе Кралев също се включи в темата за рали спорта, въпреки че досегът му до него е непрофесионален. „Ще вкараме ралитата в градовете с повече „супер специални“ етапи, ще организираме и макадамови състезания. Нужно е постоянно развитие, за да се върне интересът на публиката и спонсорите.“
В действителност, всички изказвания на Рътков, Кралев и Златков, който за пореден път направи сериозно впечатление с професионализма си, звучаха повече от обещаващо. Вероятно и амбициите на екипа за открита и професионална работа също са големи. Няма как обаче да пропуснем факта, че на този етап Рътков не можа да представи ясна и конкретна програма за това какво ще се промени в българския автомобилен спорт и кой ще направи всичко това. Може би с едно-единствено изключение: „Държавата трябва да помага!“.
Изборите за председател на БФАС са насрочени за 18 октомври 2011 година. В тях право на глас имат клубовете, които са членове на федерацията (82 според Ники Златков) и единайсетте члена на управителния съвет. На този етап кандидатите са трима – Рътков, Александър Александров и Камен Михайлов, като по всяка вероятност и настоящият председател Георги Янакиев ще бъде издигнат, въпреки уверенията му, че той ще се оттегли.