Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Райконен: Трябва да намерим компромисно решение за квалификациите

22.08.2008 10:28
Туит
Райконен: Трябва да намерим компромисно решение за квалификациите

Кими Райконен коментира, че е готов да направи компромис със състезателното темпо на F2008, за да се справи с проблемите в квалификациите, които го съпътстват в последните няколко старта.

Световният шампион вярва, че по-предното място на стартовата решетка е задължително условие, ако иска да дублира титлата си и допълва, че е съгласен да направи компромис с темпото, което има по време на състезание, за да компенсира изоставането в квалификациите.

„Проблемът не е нов. Понякога го решаваме успешно, понякога не”, коментира Райконен преди старта във Валенсия този уикенд. „За съжаление по-често се случва да имаме проблеми. Така че трябва да намерим компромисно решение за квалификациите, за да разполагаме с автомобил, който не е толкова перфектен в състезателни условия, но е по-лесен за каране и не провокира подобни проблеми.”

„Все още обаче не сме намерили универсалното решение, много зависи от типа писта. На някои трасета се справяме по-лесно, на други обаче изпитваме наистина сериозни затруднения. Мисля, че постигнахме добър компромис и занапред отново ще бъдем достатъчно бързи, но без да имаме същите проблеми.”

Тази година болидът на Ferrari не е толкова агресивен към гумите в сравнение с MP4-23 на McLaren, което не позволява на двамата пилоти да генерират нужната температура в тях за решителните квалификационни обиколки. По време на самото състезание обаче F2008 има значително по-добър мениджмънт на състезателната Bridgestone Potenza. Райконен е наясно, че темпото на автомобила е прекрасно в дълги серии обиколки, но и че квалификациите ще са от решаващо значение за изхода от шампионата.

„Последното състезание например, нямаше никаква възможност да изпревариш пилота пред теб при положение, че не допуска грешки”, продължава световният шампион. „Може би тук няма да е по-различно. И все пак пистата е по-широка, има някои дълги прави, което означава повече възможности за изпреварване спрямо Унгария. Но пак повтарям, ако не си начело от самото начало, губиш много време зад по-бавните пилоти, независимо дали в даден момент си ги изпреварил или не. Важно е винаги да си на добра стартова позиция.”

„Не бях достатъчно бърз, това е първият проблем”, признава Кими за проблемите си в Унгария. „Ако не бях допуснал грешка на квалификациите, третото място на грида ми беше в кърпа вързано. Дори и най-малките пропуски струват скъпо, ето защо ситуацията изглеждаше толкова лоша на „Хунгароринг”. Може проблемът е да съвсем малък, но той е достатъчен да излезеш извън пистата и да загубиш много време. Откакто сменихме гумите не се чувствам особено комфортно в квалификациите – в състезателни условия обаче нямам никакви проблеми.”

„Като цяло съм доволен от позицията, в която се намираме за момента. Факт е обаче, че последните състезания не преминават така, както ми се иска, но се надявам ще занапред нещата ще се променят и ще се върнем там, където ни е мястото.”

Коментари
comments powered by Disqus