Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Разход на гориво: На кого да вярваме?

13.06.2013 17:19
Туит

В стандарта за разход на гориво NEFZ, за който в последно време много се говори, в повечето случаи са посочени доста ниски стандартни стойности за разход на гориво. Така въведеният през 1996 г. като нов европейски стандарт (NEFZ ) фаворизира дизеловите двигатели, хибридите и по-малките агрегати.

Поради прекомерно голямото приложение в градска среда, която се характеризира с твърде често спиране, много бавно ускорение и липсата на шофиране по магистрала – през 20-минутния тест колата може да вдигне 120 км/ч единствено и само в продължение на 10 секунди, става ясно защо при NEFZ са предпочитани автомобилите с малки мотори.

Средната скорост от 34 км/час е нереално ниска. Независимо от това стойностите на NEFZ са достижими. Само 80 % от всички тествани автомобили от auto motor und sport, с обучени пилоти в реален трафик при комбинирано шофиране (градско, извънградско и аутобан), достигат обявения от NEFZ нисък разход на гориво, с пробег до 280 км, при средна скорост от 70 км/час. Тестовият разход при явно по-динамично шофиране, който установява auto motor und sport, обикновено е с 30 до 60 процента по-високи стойности от разхода на NEFZ.

Cadillac CTS-V изразходва с 28,8% по-малко от предвиденото от NEFZ

Редица известни модели при икономично шофиране дори показват по-ниска от определената от NEFZ консумация на гориво. Най-голяма е разликата при Cadillac CTS-V. Стойността на разхода, определен от NEFZ е 15,6 литра 95Н. На тестовата отсечка на auto motor und sport консумацията на Cadillac от 11,1 литра се оказа с 28.8% по-малко от посочената.

Определено под разхода даден от NEFZ са и Maserati Gran Turismo (-27,3 %), Jeep Grand Cherokee (-26,2 %), BMW M3 Coupé (-25,0 %) и Chevrolet Camaro Coupé (-24,4 %). Други „по-икономични“ модели са Audi R8 (-23,4 %), Porsche 911 Carrera S (-22,1 %) и BMW 325i Coupé (-20,8 %).

Най-голямото отклонение показва Peugeot 3008 Hybrid4, който със своето реално потребление от 5,2 литра дизел при тестовия тур на auto motor und sport е с 36,8% над NEFZ.  Значително повече консумират също Fiat 500 0,9 Twinair (+27,5 %), Mini Cooper D (+26,3 %), Jaguar XF Sportbrake 2.2D (+23,5 %), както и Mercedes E 200 T и Ford C-Max 1.6 TDCi (+23,3 %).

Коментари
comments powered by Disqus