Сложната аеродинамика позволява изминаване на повече километри с едно зареждане
Немската компания Audi, както е известно, се готви да пусне най-мощната версия на e-tron, тримоторния електрически кросоувър e-tron S и с две каросерии: обикновена и с купеобразна форма. В сравнение с двумоторните събратя e-tron и e-tron Sportback, S-версията има промени във външния си вид. Например, арките на колелата са разширени с 23 мм от всяка страна (следата също е увеличена). Подобна добавка теоретично би трябвало да влоши аеродинамиката, но инженерите са предприели редица мерки, за да я поддържат на нивото на първоначалните модификации на e-tron. За целта е създадена система от канали в предната броня и арките на колелата, които насочват въздуха по такъв начин, че да оптимизират потоците около колелата.
Сложната аеродинамика позволява изминаване на повече километри с едно зареждане допълнително, въпреки че основният чар на тази версия изобщо не е в икономиката. Сумарната върхова мощност на електрическата задвижваща система тук е 503 к.с. и 973 Нм. Въпреки че автомобилът е доста тежък, той е в състояние да ускори до 100 км/ч за 4,5 сек.
Има два въздушни канала от всяка страна. Единият се простира от страничните въздухозаборници в бронята, вторият от пролуката в облицовката на арките на колелата. Комбинираният ефект води до факта, че зад предните арки, тоест по страничните стени на каросерията, въздушният поток става по-спокоен.
В резултат на тези мерки коефициентът на въздушно съпротивление за модела Audi e-tron S е 0,28, за Audi e-tron S Sportback - 0,26 (за обикновен кросоувър e-tron - 0,28, за e-tron Sportback - 0 , 25). Допълнително подобрение е възможно с опционалните виртуални камери за огледалата. Немците не посочват коефициентите, но пишат, че такива огледала осигуряват на електрическия автомобил увеличение на пробега с едно зареждане с три километра. В допълнение, при висока скорост въздушното окачване тук намалява клирънса с 26 мм (на два етапа). Освен това помага за намаляване на въздушното съпротивление.
За подобряване на аеродинамиката допълнител още работят сплитер, гладки клапи под дъното с вдлъбнатини в местата на закрепване, спойлер, 20-цолови джанти, оптимизирани по отношение на обтекаемостта и дори страничните стени на гумите със специален рисунък.
При скорост между 48 и 160 км/ч два комплекта щори се затварят зад радиаторната решетка на e-tron S. Те започват да се отварят, ако топлообменникът на климатика или охлаждащата система на задвижващия компонент се нуждае от повече въздух. Отделните канали, насочени към арките на колелата, се активират допълнително, ако спирачките започнат да се прегряват поради голямото натоварване. Известно е, че обичайният електрически SUV Audi e-tron 55 quattro (пикова мощност 408 к.с.) вече е на пазара. Рано е да се говори за други версии.