В хибриден режим средният разход на гориво на кросоувъра е 4,55 л/100 км
Хибридът Toyota RAV4 PHEV, зареждащ се от мрежата (японците също използват абревиатурата PHV, а в Америка към името е добавен префиксът Prime), първоначално бе представен на пазара в САЩ. А днес автомобилът се появи и на японския пазар. Говорейки за версията с дясно кормило, компанията даде повече динамични характеристики. Така описанието на модела може да бъде допълнено и изяснено. Мощността на атмосферния двигател 2,5 A25A-FXS от гамата Dynamic Force Engine е 177 к.с. и 219 Нм. Предният електродвигател генерира 134 к.с. и 270 Нм, а задният - система E-Four, - 40 к.с. и 121 Нм.
Сумарната мощност на хибридната система THS II е 306 к.с. От 0 до 100 км/ч кросоувърът ускорява плавно за 6 сек.
Японците разкриват и параметрите на литиево-йонната батерия. Това е блок с работно напрежение 355,2 V и с капацитет 18,1 кВтч (една от най-високите стойности в историята на хибридите). Архитектурата TGNA (GA-K платформа) позволява вграждане на батерията под пода в центъра на автомобила .
Важен параметър за хибрид, зареждан от контакта, е пробегът само на ток без стартиране на двигателя. Според американския цикъл RAV4 Prime има 63 км, но за японската версия RAV4 PHEV, производителят посочва 95 км според глобалния цикъл WLTC, като добавя, че това е най-добрият параметър сред кросоувърите тип Plug-in. В хибриден режим средният разход на гориво е 4,55 л/100 км. Резервоарът за бензин тук побира 55 литра, а общият пробег с едно зареждане и пълен резервоар надвишава 1300 км.
Батерията може да осигурява енергия на външни потребители с капацитет до 1,5 кВт, например, когато пътувате из природата. За тази цел в багажника има контакт със 100-волтов променлив ток. А в допълнение, комплектът включва конектор, който може да бъде свързан към външен заряден порт и да го използва като домашен контакт.
Външните потребители могат да получават енергия от хибрида както със спрян двигател, така и при работещ агрегат (ако зарядът в акумулатора е малък). В последния случай, пълен резервоар ще осигури около три дни мощност при постоянно един и половина киловата външна еректроенергия, която може да бъде полезна в случай на авариен прекъсване на тока в къщата.
От останалите технически моменти трябва да отбележим термопомпата, която се използва за отопление на салона и първоначално повишава температурата на студения ДВГ. Такава система спестява енергия на батерията. Самата батерия поддържа оптимален температурен баланс благодарение на хладилния агент от климатика. В същото време електрониката не позволява тяговата батерия да се използва при прегряване, което удължава живота й. Тя може да бъде заредена както от обикновен 100-волтов контакт с ток от 6 ампера (27 часа до 100%), така и от 200-волтов контакт при 16 A (5 часа 30 минути).
Стандартното оборудване на хибрида включва изкуствена кожа на седалките, аудио система с деветинчов дисплей, интерфейси Apple CarPlay и Android Auto и комуникационен модул, система за кръгово наблюдение. Има и проекционен дисплей.
Toyota RAV4 PHEV струва в Япония от 4 690 000 йени (38 000 евро). Оборудването включва 19-цолови лети джанти. Сред гамата от цветове има ексклузивен нюанс Emotional Red II за версиятаPHEV . Черният цвят Attitude Black Mica на покрива, огледалата и долната част на каросерията дава пет двуцветни комбинации. Стандартният пакет за сигурнаст за подпомагане на водача Toyota Safety Sense включва автоматично спиране (с разпознаване на пешеходците ден и нощ и през деня на велосипедистите). Добавяме, че след известно време същата хибридна система на RAV4 PHEV ще получи Lexus NX 450h + .