Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Разрешават отборните заповеди. Турбодвигатели от 2013

13.12.2010 10:10 1
1
2571885237
Туит

От 2013 г. Формула 1 ще използва четирицилиндрови 1,6-литрови двигатели с принудително пълнене и директно впръскване. За догодина са планирани и някои минимални промени по дизайна на автомобилите.

Това са най-важните точки, които ФИА одобри в края на миналата седмица на редовното си заседание. Друг ключов момент е формалното премахване на забраната за заповеди от бокса, която стана тема номер 1 в шампионата след Гран при на Германия и действията на Ferrari. ФИА обаче си запазва правото да наказва тимовете, при положение че те „нарушават репутацията“ на спорта.

Концепцията за подвижно задно крило, което да улеснява изпреварванията догодина, бе официално одобрена. След множеството дискусии около подвижните предни крила на Red Bull и Ferrari ФИА взе решение също така да затегне изискванията относно еластичността на елементите в предната част, като ще бъдат въведени нови тестови процедури.

Най-важното решение от декемврийското заседание на ФИА обаче засяга двигателите във Формула 1. През 2013 г. настоящите 2,4-литрови V8 ще бъдат заменени от 1,6-литрови редови мотори с принудително пълнене и директно впръскване. Максималните обороти ще бъдат фиксирани на 12 000 в минута, като целта на федерацията е разходът да бъде намален с приблизително 35%. Това няма да се отрази върху мощността на силовия тракт спрямо сегашните стойности, тъй като плановете са за използване на по-ефективни системи за възстановяване на енергията.

Броят двигатели, които пилотите ще имат право да използват в рамките на един сезон, ще бъде намален от 8 на 5, което означава средно по 4 старта за един мотор. От 2014 г. обаче той ще бъде ограничен до 4 или 5 старта за един мотор.

За сезон 2011 предстоят някои минимални промени в работата на рейс директора, който ще има право да затваря питлейна от съображения за сигурност, в правилата около сейфти кара, широчината на бързата лента в пита ще бъде ограничена и ще бъдат въведени нови системи за сигурност, които да предотвратяват нахлуването на външни елементи в кокпита около зоната на краката на пилота.

Същевременно една скоростна кутия ще трябва да се използва в пет поредни състезания (четири досега) и класическите интермедия гуми ще бъдат отново разрешени (в момента наречени условно гуми за мокра писта).

Коментари

Анонимен
Най-накрая заповеди от бокса :)

comments powered by Disqus