Тим-шефът на McLaren Ерик Булие смята, че екипът на Red Bull е използвал кодирани съобщения, за да помогне на Даниел Рикардо в битката за подиума.
ФИА наложи забрана върху използването на радиосъобщения, които имат пряко отношение върху представянето на пилота, но остави вратичка за информация, свързана с техниката, надеждността и безопасността. Това решение на Федерацията моментално провокира коментари, че кодираните съобщения ще заместят преките инструкции, какъвто е и случаят с Рикардо, смята Булие.
Пилотът на Red Bull имаше проблеми с батерията във финалната фаза от надпреварата, когато спореше с Фернандо Алонсо за третото място. Тогава от питуола на тима бе зададена следната инструкция: "Ако избягваш бордюрите, това може да ти помогне за проблемите с автомобила". На практика това е съобщение, което има пряко отношение върху представянето на пилота (избягването на бордюрите), но е замаскирано като информация, свързана с технически проблем (батерията).
На въпроса каква е промяната за екипа на питуола след корекцията в правилника, Булие отговаря: "Никаква. Просто сме по-заети да слушаме дали другите не правят неща, подобни на Red Bull, които на два пъти информираха Рикардо. Мисля, че в случая ставаше въпрос за кодирано съобщение. От ФИА зависи дали да го разследва. Не е моя работа, но беше странно. Един път щеше да е ОК, но два пъти, дори три, странно е."
От Red Bull са категорични, че са се допитали до състезателния директор Чарли Уайтинг и че не са нарушавали правилника.
"Говорихме с Чарли и му казахме, че той има технически проблеми, ето защо на няколко пъти го инструктирахме (Рикардо) да се пази от бордюрите, защото това водеше до проблеми с батерията. Въпрос на баланс е всичко това с радиото", коментира тим-шефът Кристиан Хорнър.
"Тези автомобили са ужасно сложни. Случват се страшно много неща. Напълно съм съгласен, че пилотите не трябва да бъдат напътствани постоянно. Не е работа на инженерите да им казват да спират десет метра по-рано, но контролирането на задвижващите системи в момента е изключително трудно чисто от техническа гледна точка, дори и от гледна точка на безопасността, така че това е важно."
Пълната забрана за съобщения, имащи пряко отношение към представянето на пилота и на техниката, ще бъде въведена през 2015 година.