Red Bull представи своята версия за защита на кокпита, която гарантира много по-добра видимост от halo концепцията, изпробвана от Ferrari по време на предсезонната подготвка.
След ужасяващите инциденти на Жул Бианки и Дан Уелдън ФИА ускори проучванията, свързани със защитата на кокпита и обяви, че има готовност да коригира правилника за сезон 2017 и да направи системата задължителна. Разработеният от Mercedes и Федерацията halo вариант, който Ferrari изпробва по-рано през годината, беше фаворит, но голяма част от тимовете и пилотите се изказаха негативно относно визуалното му оформление и ограниченията, които налага на видимостта.
Екипът на Red Bull бе в групата на недоволните и напълно логично показа своята версия, която впоследствие и двамата пилоти на отбора са изпробвали косвено, сядайки в демонстрационния автомобил, оборудван с нея. Официалната й презентация върху състезателния е предвидена за края на април.
„От гледна точка на видимостта, докато седях в кокпита, всичко беше ОК. Добър първи опит”, коментира Даниел Рикардо. „Що се отнася до страничните колони, те са така направени, че да съвпадат с огледалата. Така или иначе те ограничават до известна степен видимостта и колоните не променят нищо.”
Рикардо смята, че версията на Red Bull е по-удачна на този етап от halo варианта, изпробван от Ferrari.
„Чисто кат функция, тази система е по-добра. Естествено, че не съм изпробвал версията на Ferrari, но мисля, че нашата покрива повече от изискванията, които налагат използването й.”
Измъкването на пилота от кокпита при инцидент не би трябвало да е проблем при наличието на подобна система, допълва Рикардо. Според съотборника му Даниил Квят обаче стои въпросителната с видимостта при състезания на мокро.