Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Red Bull с двоен дифузор едва за старта в Монако

21.04.2009 17:45
Туит

Техническият ръководител на Red Bull Ейдриън Нюи отхвърли възможността RB5 да получи двоен дифузор преди Гран при на Монако.

Миналия уикенд в Шанхай Red Bull спечели първия си полпозишън и първата победа благодарение на Себастиан Фетел. Неговият съотборник Марк Уебър допълни триумфа на базирания в Милтън Кийнс тим, след като завърши китайската Гран при втори. За потенциала на RB5 говори не само двойният успех, но и фактът, че автомобилът не е оборудван нито с KERS, нито с т. нар. double-decker дифузор.

След като ФИА обяви използваната от Brawn GP, Williams и Toyota концепция в задната част на автомобилите за легална, Ейдриън Нюи избра да не пътува за Китай и да остане във фабриката на отбора, където екипът на Red Bull Technologies вече работи върху нова версия на пода на RB5. Заради нестандартното окачване на автомобила обаче, интегрирането на двойния дифузор ще отнеме повече време, признава Нюи.

„Ще ни бъде трудно заради специфичния дизай на RB5. Същевременно не можем да се фокусираме върху един-единствен компонент, а трябва успоредно да работим върху цялостното развитие на автомобила, за да не изоставаме в другите области“, обяснява бившият дизайнер на шампионските автомобили на McLaren и Williams.

„Задното пулрод окачване на RB5 е нестандартно, но е отличен вариант, когато нямаш двоен дифузор. Ще ни бъде доста трудно да запазим ефективността му, когато оборудваме болида с новия дифузор. Няма начин да сме готови преди старта в Монако.“

„Факт е, че двойният дифузор дава предимство. Колко точно, зависи от това как ще интерпретираш правилата и как ще го интегрираш в цялостната концепция на автомобила. Ето защо някои отбори ще имат по-голяма полза от други. Струва си обаче всеки на стартовата решетка да го има. Предизвикателството е да го накараме да работи най-добре с нашия автомобила.“

Коментари
comments powered by Disqus