Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Red Bull ще има нови алтернатори за Гран при на Бразилия

20.11.2012 11:59
Туит

Red Bull ще получи нова спецификация на алтернатора за финалния кръг в Бразилия. Себастиан Фетел има аванс от 13 точки спрямо втория Фернандо Алонсо, но евентуално отпадане може да му коства световната титла.

Миналия уикенд в Остин Марк Уебър стана последната жертва на алтернаторите, които Renault използва за своите двигатели. Преди това Себастиан Фетел изгуби ценни точки на „Монца” и сигурна победа във Валенсия именно заради повреда в този елемент.

Този проблем е характерен предимно за автомобилите на Red Bull и много рядко засяга останалите тимове, които използват двигатели на френския производител. Вероятната причина за това е, че аеродинамичната конфигурация на RB8 изисква двигателят да работи на по високи обороти заради нуждата от достатъчно силен поток изгорели газове, които да се насочват към дифузора.

Съществува обаче и друга причина. След състезанията във Валенсия и на „Монца” Renault оборудва своите двигатели със старата спецификация алтернатори, като същевременно поддоставчикът Magneti Marelli  започна работа по-нова. Тя бе на разположение на Red Bull за Гран при на САЩ, но австрийският тим предпочете старата.

На въпроса каква е причината да се откажат от новите компоненти, след като те са преминали успешно всички тестове, ръководителят на оперативната програма на Renault Реми Тафен отговаря: „Защото те са човешки същества, а хората понякога имат определени предчувствия. Решението бе взето съвместно, обсъдихме всички възможности и решихме да постъпим така. Бяхме готови както с новите, така и със старите алтернатори.”

„Усещахме обаче, че има резон в това да продължим да използваме това, което познаваме от години, въпреки че имахме ново решение, покрило всички тестове. Може би звучи странно, но поставете се в такава ситуация, когато трябва да избирате. Например, когато влизате в магазин и пред вас стоят два продукта. Разумът ви казва да купите единия, но сърцето – другия”, коментира Тафен за Autosport.

Добрата новина  Red Bull е, че останалите тимове, оборудвани с двигатели на Renault, нямаха никакви проблеми с новата спецификация на алтернатора, която получиха за старта в Тексас. „Това бе първата неделя (първото състезание), в която я използвахме, но вече някои бройки са покрили близо 2000 км на писта и на стенда, така че няма какво повече да направим преди да го монтираме на автомобила.”

Коментари
comments powered by Disqus