Изданието на панаира отново стана изразител на динамиката в турския автомобилен бранш
Преди дни беше закрито международното изложение за авточасти и сервизна техника Automechanika Istanbul, организирано от турските филиали на Франкфуртския и Хановерския панаир. Продължилото четири дни събитие е най-важният за Турция и региона специализиран форум, на който се представят производители и доставчици на авточасти и компоненти, електроника и електрически системи, аксесоари за тунинг, сервизно оборудване, търговски и финансови услуги и техника за бензиностанции и автомивки.
Автомобилният бранш в Турция продължава да се развива динамично и заема първо място сред всички промишлени отрасли. Производителите са амбицирани да достигнат годишна продукция от два милиона автомобила, а обемът на износа да нарасне до 50 милиарда евро. Това ще осигурява работа на около 600 000 души, а освен това ще бъде съпътствано с по-нататъшен ръст на дейностите, свързани със следпродажбеното обслужване. Подобни очаквания намират израз и в разрастването на изложението Automechanika, което вече се организира всяка година. Току-що приключилото издание подобри всички миналогодишни рекорди както по отношение на изложбената площ (34 791 кв. м), така и на броя на изложителите (1475 от 39 страни).
Същностна част от бизнеса
Организаторите не крият задоволството си. „Automechanika Istanbul израсна като водещ и най-голям панаир от своя вид в Турция и региона. С преминаването към ежегоден цикъл ние се приближаваме още повече до най-важните производства в световния автомобилен бранш. Нарастването с 10% по всички основни показатели е индикатор, че сме станали същностна част от този бизнес”, заяви Александер Кюнел, генерален директор на Hannover Fairs Turkey.
Подобна е оценката и на Александър Меджедович, директор на Messe Frankfurt Istanbul: „Международното участие винаги е било ключово предимство на Automechanika Istanbul. Големият брой изложители от много страни тази година е знак за успех на всички: на марката Automechanika, на екипите, организирали панаира, но най-вече на турския автомобилен пазар, както и на пазарите в близките страни. Съчетаването на постоянната необходимост от внос на най-нови технологии за автомобилните производители и поддоставчици с глобалната мощ на турските производители на части и компоненти доказва своя характер на печеливша комбинация.”
Тазгодишното издание на Automechanika Istanbul се отличаваше с голям брой нови моменти. Панаирът е преминал към годишен цикъл и вече се организира всяка година през април. Цялото събитие има нова структура, съобразена с групите продукти, във връзка с което са обособени нови сектори, като „Акумулатори”, „Джанти и гуми”, „Смазочни материали”. Посетителите, наред с безплатния достъп, получават и нови услуги, каквото е приложението за лесна навигация и ориентиране в изложението, нова система за регистрация, свеждаща до минимум времето за чакане, и цяла нова зала, предназначена за изложители от Далечния изток.
Скромно присъствие
Наред с щандовете на индивидуални изложители от всички краища на света бяха обособени национални павилиони на Австрия, Аржентина, Великобритания, Германия, Испания, Италия, Пакистан, САЩ, Сингапур, Сърбия, Тайван, Тунис, Франция и Хонконг. Новост бяха и две регионални групи участници – от Югоизточна Европа и от Тихоокеанския съюз (Мексико, Чили, Перу, Колумбия). Централно място тази година заемаше представянето на Аржентина със специален акцент върху аржентинския експорт на автомобилна техника и авточасти, както и върху възможностите за бизнес с фирми от южноамериканската страна.
За съжаление, българското участие беше сведено до един, макар и голям, щанд, на който беше представен производителят на акумулаторни батерии Monbat. Впечатляващият асортимент, включващ акумулатори за леки автомобили, трактори, камиони, автобуси и дори за натовски танкове, като M1 Abrams, Challenger и Leopard II, привлече много посетители, които търпеливо изчакваха реда си, за да разговарят с изложителите и турските им представители.
На фона на масираното представяне на сръбски фирми в отделен национален павилион обаче отсъствието на българските производители на авточасти, консумативи и обслужваща техника изглеждаше разочароващо – при това в регион, в който автомобилният бранш отбелязва стабилен растеж.
Владимир Абазов, специален пратеник на auto motor und sport.bg
Текст към илюстрациите
01
Изложението Automechanika Istanbul се състоя от 10 до 13 април. Организатори са турските филиали на Франкфуртския и Хановерския панаир.
02
Изложбеният център „Тюяп” се намира само на около 45 километра от центъра на града, което за истанбулските мащаби си е съвсем близо.
03
Както Александер Кюнел, генерален директор на Hannover Fairs Turkey...,
04
така и Михаел Йоханес от Messe Frankfurt не скриха задоволството си от увеличения брой изложители.
05
Гордостта на организаторите беше илюстрирана и с внушителна триизмерна диаграма.
06
В единайсетте зали се представиха близо 1500 участници от 39 страни.
07
Някои имаха внушителни щандове – например Atek Makina, производител на оборудване за автосервизи и дистрибутор на Corghi.
08
Демонстраците на Atek включвахе смяна на гуми на живо...,
09
представителите на Hunter показвахадиагностика на преден и заден мост на Aston Martin Rapide...
10
а на щанда на Magneti Marelli имаше истински болид от Формула 1.
11
Наред с големите фирми бяха представени и по-скромни производители, като например тази китайска фирма, готова да ви достави пластмасови части за най-различни престижни модели.
12
Сръбските фирми си имаха собствен павилион с шест щанда само от едната страна.
13
България беше представена единствено от големия щанд на Monbat.
14
Изложението имаше и друга, по-изящна и красива страна – като този дует с цигулка и класическа китара.
15
Същото се отнася и за тези консумативи за товарни автомобили,...
16
...за агресивно цветните джанти,...
17
както и за маслата Rash на Atlantik Petrol. Всъщност тази малка фирма с 55 работници заема в Турция десето място в своя бранш и изнася продуктите си в 26 страни.