Концептуалният Renault Fluence, представен през далечната 2004 г., ще влезе във фаза на серийно производство. Моделът ще се произвежда в Турция и ще е предназначен за бързоразвиващите се пазари като Русия и държавите в Източна Европа.
Fluence, който е дълъг 4,62 м, широк – 1,81 м и висок - 1,48 м, се радва на впечатляващото междуосно разстояние от 2,7 м. Сериозните габарити са причината от Renault да твърдят, че новият модел предоставя повече пространство за пътниците отколкото конкурентните представители в класа. Интериорната височина за предния ред седалки например е 1480 мм, а за задния – 1475 мм. Задните седалки се сгъват в съотношение 60/40, а всевъзможните ниши в салона на Fluence добавят 23 литра към обема на багажното отделение от 530 литра.
Първоначално новият представител в семейството на Renault ще се радва на седем мотора. Бензиновите са два – 1,6-литровия 16V (110 к. с.), който може да бъде куплиран с механична или автоматична скоростна кутия, и двулитровият му аналог (140 k. s.), предлаган с механична или безстепенна трансмисия.
Дизелите са пет, като всички са базирани на 1,5-литровия dCi. Базовият е с 85 к. с., като следват вариации с 90, 105, 110 к. с. Последният пети е също със 110 к. с., но оборудван с новата спортна трансмисия DCT с два съединителя. Всички мотори отговарят на вътрешния стандарт на Renault eco², като нивата вредни емисии CO2 са 119 г/км.
Въпреки че Renault Fluence е предназначен за бързоразвиващите се пазари и ще се произвежда в завода на компанията в Бурса, сигурността е на високо ниво. Моделът ще се предлага с ABS, асистент за аварийно активиране на спирачките, ESP, шест въздушни възглавници, както и предпазни колани с ограничител за силата на притягането.
В интериора впечатление правят навигацията Carminat TomTom, която се предлага като опция за по-малко от 500 евро, аудиосистемата Arkamys, Bluetooth интерфейса и климатикът.
Три са ключовите пазари за модела – Турция, Русия и Румъния, като в това число спокойно можем да сложим и България. Поради тази причина окачването, както и много други компоненти на Renault Fluence, са подсилени допълнително, за да могат да отговарят на лошата пътна инфраструктура в региона. На този етап информация за цената няма.
РеноМе
Искам го този!
Rex
За сведение на колегите по-горе - в предишна фирма служебни автомобили бяха Рено - Меган и Лагуна. "Турските" Мегани се оказаха изненадващо доста по-надеждни от значително по-скъпите и произведени във Франция Лагуна. Последните дадоха всевъзможни дефекти и направо ни отчаяха. Заради тях смениха и фирмата доставчик и спряха да купуват Рено....Така че страната производител не е всичко!
tisho
някъде другаде произведено карат само швабите,швейцарците,французите и някои други народи.В развиващите се и бедни страни от 3-4-ия свят като нашата се карат и ползват стоки произведени в китай,тайван,турция.... Това е положението.
Турско, Ромънско и пр
Във вторичният пазар Форд транзит произведен в Турция е с 60-70 процента по евтин от произвежданите в Германия. И се пак именно немците продават повече. Цените и на чисто новите автомобили бяха различни. Говоря за по-предишният модел за новите незнам. Това се дължало на различните двигатели, трансмисии 4 степенни вместо 5,окачвания и пр. Ако сте решили да карате Рено поне вземете произведено някаде другаде, дори и да е втора ръка.