Renault представи серийните версии на електрическите Fluence и Kangoo. Най-нетърпеливите клиенти на френската марка вече могат да направят своите поръчки на www.renault-ze.com, като доставките ще започнат през първата половина на 2011 година.
Fluence Z.E. ще се произвежда в Бурса, Турция, където се сглобява и стандартният модел. За задвижването му ще отговаря електромотор с максимална мощност от 70 кВт (94 к.с.). Въртящият момент от 226 Нм ще се предава единствено на предните колела посредством директна трансмисия.
Капацитетът на литиево-йонната батерия, разположена под задните седалки, е 22 кВт/ч, а теглото й е 250 кг. Зареждането се осъществява по три начина. Стандартният отнема между шест и осем часа (в зависимост от стандарта на електрическата мрежа), бързият – 30 минути, като при него напрежението на станцията за зареждане е 400 Вт (токът е 32А), а Quickdrop опцията, позволява батерията да бъде заменена с нова за три минути. Благодарение на системата за регенериране на спирачната енергия Renault Fluence Z.E. има автономен пробег от 160 км, като максималната скорост е ограничена по електронен път до 130 км/ч.
Разликите във външния вид спрямо стандартния модел са по-скоро козметични. Синята разцветка на челните, задните и светлините за мъгла, на емблемите и лайстната на багажника разкрива екологичния статус на Fluence Z.E.. Корпусите на огледалата, както и декоративният дифузор, са черни, страничните предпазни лайстни са решени в цвета на купето, а отворите за зареждане са разположени на двата предни калника. Колелата имат специален дизайн, за да намалят в максимална степен аеродинамичните завихряния в тази зона. Renault Fluence Z.E. е и със 130 мм по-дълъг от стандартния модел заради добавения комплект батерии и вече достига 4750 мм.
В салона впечатление прави новият контролен панел, като на мястото на показателя за нивото на гориво в резервоара е поставен такъв за заряда на батерията.
Концепцията на Kangoo Z.E. е аналогична, но при него електромоторът е с максимална мощност от 44 кВт (59 к.с.), а въртящият момент достига 226 Нм. Литиево-йонната батерия е разположена централно под пода, което означава че обемът на багажното пространство е аналогичен на този при стандартния модел. Запазена е и товароподемността от 650 кг въпреки допълнителното тегло на батерията. Зареждането е само от стандартната електрическа мрежа и отнема между шест и осем часа. Автономният пробег е 160 километра.
Следващият етап от „електрификацията” в моделната гама на Renault са малкото купе Zoe Z.E. и градския автомобил Twizy Z.E.. Активността на французите в този сегмент е толкова голяма, тъй като според предварителните им прогнози електромобилите ще съставляват 10% от пазара до 2020 година. Ето защо алиансът Renault-Nissan е инвестирал 4 милиарда в проекта Z.E. (Zero Emission).