Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault: Gordini се завръща

10.11.2009 18:29
Туит
Renault: Gordini се завръща

„Малките сини изтребители с две бели ленти се завръщат”, гласи последният пресрилийз на Renault. С други думи френският производител възражда марката Gordini.

За мнозина по-възрастни почитатели на автомобилния спорт Gordini означава нещо повече от име на отдавна забравена компания, която в миналото е подготвяла спортните автомобили на Renault. През 50-те години например основателят Амеде Гордини е имал свой отбор във Формула 1.

В рали общността обаче името Гордини е далеч по-популярно. Eмблематичният Renault 8 Gordini печели 1-о, 3-о, 4-о и 5-о място на рали „Корсика” през 1964 г., а през 1964 г.повече от 1300 такива автомобила участват в Gordini Cup. Renault и Gordini се състезават също в „Льо Ман” за периода 1962 – 1969 г. Впоследствие компанията става собственост на французите, като последният модел, носил нейното име, е Renault 5 Gordini от началото на 80-те.

Марката Gordini постепенно губи своя блясък, но в Renault са решили твърдо да я върнат в портфолиото си, като тя ще се използва за спортните й модификации. Първият автомобил от новата генерация, който ще получи правото да носи името Gordini, е Twingo Gordini RS. Конкурентът на Fiat 500 Abarth ще бъде представен официално на 25 ноември в Париж и ще се появи на пазара през пролетта догодина. Няколко месеца по-късно по неговите стъпки ще поеме и Clio Gordini RS.

Коментари
comments powered by Disqus