Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault Grand Scenic: Голямата сцена

20.07.2009 12:49
Туит

Новият Renault Grand Scenic предлага повече вътрешно пространство, практичност и комфорт. Освен с богатото си серийно оборудване, компактният ван се отличава и с новия си 1,4-литров турбодвигател.

Всеки път, когато Renault – създателят на модерния компактен миниван – представи нов модел в този сегмент, очакванията са големи. И този път е така, тъй като с външния си вид новата генерация на Grand Scenic обещава едно динамично ново начало. Например с изцяло променената си „физиономия“, чиято широка радиаторна решетка и уголемени, по-свежи на вид фарове с прозрачни стъкла демонстрират пълна промяна в сравнение с предшественика и близко родство с актуалния Megane. За сметка на това оригиналният характер на модела се подчертава от спускащата се линия на покрива и задните светлини с форма на бумеранг, изтеглени силно напред в калниците.

Добре дошли у нас

Сполучливото визуално обновяване е продължено и в интериора. За това допринасят извиващите се и добре хармониращи една с друга форми на арматурното табло, облицовките и панелите за управление. Използваните материали – предимно меки или не много твърди пластмаси с еластични повърхности – подчертават субективното усещане за високо качество и създават приятно усещане при допир. Прецизната работа на относително добре подредените бутони допълва позитивното впечатление. Във високото ниво на оборудване Luxe (3000 евро) Renault осигурява кожена тапицерия на седалките, двузонов климатроник с три програми на охлаждане и отопление на предните седалки.

Своята роля за бързо завладяващото ни чувство на комфорт играе и подобрената позиция на седене. Тя идва от оптимизираното подреждане на седалките и по-вертикално поставения, настройван по височина и дълбочина волан. Предните седалки се регулират по височина и гарантират пътуване без умора благодарение на удобната тапицерия, добре оформените контури и устойчивата странична опора.

Не толкова практични са разпръснатите бутони за автопилота и отоплението на седалките, както и трудно четливите показания на навигационния дисплей при директно попадаща в него светлина. Той е част на навигационната система TomTom-Carminat, включена в ниво на оборудване Luxe, а иначе струваща 490 евро. Не по вкуса на всеки ще е и дигитално представяната информация в тесния и претоварен от показания дисплей с течни кристали, разположен в средата на арматурното табло.

Седни тук и там

Разбира се, най-важно значение при вановете имат броят седящи места и вътрешното пространство – а тук Grand Scenic плува в свои води. На втория си ред той има три тесни, но придвижвани по дължина със 17 сантиметра самостоятелни седалки. Те могат да бъдат сгъвани, след това изправяни по височина, а при нужда – и напълно отстранени от колата (което обаче не е толкова лесно с оглед на високото им тегло от около 17 кг всяка). Сгънати в хоризонтална позиция, те дават достъп до двете допълнителни седалки на третия ред (700 евро), които лесно могат да бъдат изцяло прибрани в пода.

Не толкова пространството в задната част, колкото тясната кройка на седалките ограничава комфорта при дълги пътувания. На средното място пречат и контактите на предпазните колани. Седящите на третия ред пътници могат да опънат спокойно краката си напред само ако пътуващите пред тях щедро издърпат своите седалки напред.

Седемместният ван поставя нови стандарти не толкова с пътническото, колкото с товарното си пространство – неговият багажник може да поеме между 208 и 2063 литра, като при сгънати или отстранени задни седалки се образува ръб нагоре или съответно надолу в пода. Ниският праг на багажника и огромната задна врата улесняват превозването на големи и тежки предмети.

По-малък обем, повече мощност

От седемте предлагани двигателя най-новият е монтираният в нашия тестов автомобил 1,4-литров бензинов агрегат. Той следва модерната тенденция за намаляване на работния обем на моторите (даунсайзинг) и със своите 130 к. с. и 190 Нм при 2250 об./мин не само разполага с мощността на обикновен атмосферен 1,8-литров агрегат, но и впечатлява със спокоен ход, меко задействане на малкия турбокомпресор и, като цяло, достатъчно темперамент. Моторът ускорява тежащия 1,5 тона ван от 0 до 100 км/ч за 11,3 секунди и осигурява максимална скорост от 195 км/ч.

Двигателят е комбиниран с прецизно и леко превключваща шестстепенна механична предавателна кутия, която разполага с много дълга последна предавка за намаляване на шума и разхода на гориво. Въпреки това средният разход на гориво в теста достигна 10,8 л/100 км, но с много внимателно боравене с педала на газта е възможно постигането на нива под 10 литра.

Лека разходка

Grand Scenic обаче така или иначе предразполага към по-спокоен стил на шофиране. Докато скоростта на придвижване е от второстепенно значение, автомобилът преминава с готовност през завоите, следва с точност подаваните с лекия волан команди и глези своите пътници с добър комфорт на возене. С добавяне на малко повече темпо представянето на автомобила вече не е толкова стабилно – в граничните нива на сцепление той демонстрира реакции с изместване на тежестта, ESP се задейства късно, а безчувственият и непрецизен волан утежнява точното преминаване през завоите. Спирачките впечатляват с лесното дозиране и стабилността си на действие.

Дебютът на новата генерация на Grand Scenic трябва да бъде улеснен и от политиката на Renault, при която цените бяха запазени на нивото на предишното поколение. А базовият модел може да бъде определен почти като промоция – въпреки по-богатото си оборудване той е с около 1800 евро по-евтин от своя предшественик.

Текст: Вернер Шруф
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

Renault Grand Scenic TCE 130 Luxe

Grand Scenic е пораснал и се е превърнал в голям автомобил с добро вътрешно пространство, богато серийно оборудване и седем места. Новият двигател има прекалено висок разход на гориво и отговаря единствено на нормите Euro 4.


Технически данни

Renault Grand Scenic TCE 130 Luxe
Работен обем ---
Мощност 130 к. с. при 5500 об./мин
Максимален
въртящ момент
---
Ускорение
0 – 100 км/ч
11,3 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
39 м
Максимална скорост 195 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
10,8 л
Базова цена 25 400 евро
Коментари
comments powered by Disqus