Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault Kadjar: Японец с френски маниери

27.11.2015 14:28
Туит

Френският модел с един малко по-различен прочит на философията на Nissan Qashqai

Базиран на техниката на отлично познатия Nissan Qashqai, Renault Kadjar ни представя един малко по-различен прочит на философията на извънредно успешния японски модел. тест на версията dCi 130 с двойно предаване.

Въпросът „Защо да предпочета Kadjar пред Qashqai”? би могъл със същия успех да бъде зададен и в обратния ред – да, двата модела използват идентична техника и да, те са доста близки като същност. Само че различията между тях са достатъчно ясно изразени, за се намери подобаващо място под слънцето за всеки от двата продукта на концерна Renault-Nissan. Докато Qashqai с типичната за японците страст към високотехнологичните решения залага повече на изключително богатия за сегмента набор от системи за подпомагане на водача, а дизайнът му е съобразен с актуалната стилистична линия на Nissan, при Kadjar акцентът е поставен повече върху комфорта и най-вече върху ефектния дизайн, дело на екипа на главния формотворец на французите – Лоранс ван ден Акер.

Характерна външност

Източените линии на каросерията, плавните извивки на повърхностите и характерното изражение на предната част не само се вписват добре във философията на Renault, но и превръщат модела в една наистина ярка индивидуалност в категорията на компактните кросоувъри. Във вътрешността на автомобила френските стилисти също са поели по собствен път и са заложили на дигитално арматурно табло, управление на повечето функции чрез голям сензорен екран на средната конзола, както и на впечатляваща функционалност.

Просторен и функционален

Тъй като каросерията на Kadjar е със седем сантиметра по-дълга и с три сантиметра по-широка от тази на Qashqai, моделът на Renault напълно очаквано е малко по-просторен отвътре. Седалките са широки и удобни за дълги преходи, местата за съхранение на предмети са в изобилие. Номиналният обем на багажника е 472 литра (430 л при Qashqai), а при сгъване на задните места достига до 1478 литра. При версията Bose към типичните за сегмента удобства е прибавена и висококласна озвучителна система, създадена специално за модела от реномирания производител.  

Комфортът преди всичко

Ако при Qashqai чевръстата водимост видимо е била сред основните приоритети при настройването на ходовата част, то при Kadjar определено е заложено повече на комфорта на возене. Което всъщност е било много добро решение – все пак при подобни автомобили със сравнително висок център на тежестта и немалко тегло пътното поведение и без друго е трудно да се доближи до определението „спортно”, а и плавната возия пасва много добре на уравновесения нрав на Kadjar. Окачването се справя особено ефективно с абсорбирането на къси и резки неравности по пътната настилка, а ниското ниво на шум в купето и култивираната работа на двигателя допринасят за спокойната атмосфера в интериора.

Четирицилиндровата машина със 130 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм при 1750 оборота в минута тегли уверено и равномерно – единствено под 1600 об./мин поведението й понякога изглежда малко по-колебливо, но това не е учудващо предвид собственото тегло на автомобила от 1,6 тона. Разходът на гориво в цикъла за икономично шофиране на ams отчете едва 5,5 л/100 км, а средната консумация в теста отчете 7,1 л/100 км. По отношение на ценовата политика, моделът се придържа в доста разумни граници и е с една идея по-достъпен от своя технологичен събрат Nissan Qashqai.

ОЦЕНКА

С атрактивен дизайн, обширно вътрешно пространство, икономичен и култивиран дизелов двигател и приятен комфорт при пътуване, Renault Kadjar определено е едно от интересните предложения в своя сегмент. Високото собствено тегло донякъде се отразява на динамиката на иначе отличния 1,6-литров дизелов мотор.

Каросерия
+     Обширно място и на двата реда седалки
       Множество места за предмети
       Задоволителна изработка
       Достатъчен багажен обем
       Прегледни дигитални контролни уреди
–     Донякъде ограничен обзор назад
       Управлението на някои функции чрез тъчскрийн не винаги е удобно по време на движение

Комфорт
+    Добри седалки
      Ниско ниво на шум в купето
      Много добър комфорт на возене

Двигател/силово предаване
+     Уверена и равномерна тяга над 1800 об./мин
       Двигателят работи много култивирано
 –    Известна слабост при най-ниските обороти

Поведение на пътя
+    Сигурно пътно поведение     
      Добро сцепление
–    На моменти индиферентно усещане от кормилната уредба

Безопасност
+    Богат и нескъп асортимент от системи за подпомагане на водача
      Ефективни и надеждни спирачки

Екологичност
+    Подобаващи за мощността стандартни емисии на СО2
      Умерен разход на гориво
–    Високо тегло
   
Разходи
+     Изгодна цена
       Богатото серийно оборудване     

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Коментари
comments powered by Disqus