Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault купува Lotus до броени дни

29.08.2015 10:06
Туит
Renault купува Lotus до броени дни

Renault ще купи мажоритарен дял от Lotus и ще се върне във Формула 1 със заводски тим догодина. Сделката трябва да бъде финализирана в рамките на следващите няколко дена.

Французите ще придобият 65% от отбора на цена от 100 милиона долара. Първоначалното плащане е за 11,5 милиона, а останалата сума ще бъде разделена равномерно за период от десет години, твърди британското издание Autosport.

Настоящият собственик Жерар Лопес ще остане в отбора посредством компанията си Genni, като се очаква неговият дял да бъде 25%, а четирикратният световен шампион и посланик на Renault Ален Прост ще вземем останалите 10%. Споразумението между трите страни много наподобява схемата, по която собствеността в отбора на Mercedes е разпределена между немската компания, тим-шефа Тото Волф и председателя без изпълнителски функции Ники Лауда.

Бюджетът на Renault ще бъде съизмерим с този на Red Bull и Mercedes. Мястото на Ромен Грожан е малко или много сигурно, но в момента текат преговори с Пастор Малдонадо и венецуелската петролна компания PDVSA за неговото оставане.

Причината Renault да предпочете Lotus пред Force India засяга главно оборудването на двата тима. Симулаторът и CFD инсталациите в Енстоун са само на две години, а аеродинамичният тунел, който работи с макет от 60%, е на три. За сравнение Force India използва аеродинамичния тунел на Toyota в Кьолн. Не е изключено обаче, ако сделката с Lotus пропадне, Renault отново да се обърне към Виджай Маля.

Пред Renault има три опции що се отнася до задвижващата система. Първата е да използва собствения си двигател и да изпълни ангажиментите към Red Bull и Toro Rosso, като австрийският тим ще се ползва с приоритет заради настоящия договор. При втората Renault, която има партньорски взаимоотношения с Mercedes, ще запази задвижващата система на германците до края на 2016 г. и ще продължи да работи с Red Bull и Toro Rosso. Третата версия е френската компания да се концентрира изцяло върху собствената си програма и Red Bull да премине към задвижващи системи на Mercedes.

За последно Renault е участвала като заводски отбор във Формула 1 през 2010 година.

Коментари
comments powered by Disqus