През януари моделното семейство на Laguna ще бъде допълнено от версия с разширено товарно пространство.
Renault Laguna Grandtour проявява автономен характер едва в задната част на своята каросерия (обща дължина 4,80 м). Плавно спускащият се силует подчертава амбициите на автомобила да се превърне в лайфстайл комби, определяйки товарния обем за свой втори приоритет. Всъщност данните на производителя сочат съвсем приемливи стойности, що се отнася до товарното пространство - 508 литра при нормални условия и 1593 при сгъната задна седалка. Renault оползотворява всеки наличен сантиметър - вътрешните стени на багажника са оборудвани със заключващи се чекмеджета, както и с кукички за закачане на пазарски чанти. Достъпът се осигурява през широкоотварящия се заден капак или пък интегрирания в него прозорец.
Гама от двигатели също като при седана
Базов задвижващ агрегат е 1,5-литровият dCi с мощност от 110 к. с., чиито среден разход възлиза на пет литра. Следват три двулитрови дизела, генериращи съответно 130, 150 и 173 к. с. Благодарение на 380 Нм максимален въртящ момент дизеловата топверсия ускорява Grandtour от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди и достига скорост от 215 км/ч. Според Renault разходът му отговаря на 6,6 литра на 100 км.
Бензиновата Laguna Grandtour 2.0 16V, развиващ 140 "коня", се нуждае от осем литра на 100 км, а снабденото с турбокомпресор изпълнение на същия двигател харчи средно 8,9 литра. Последният е оборудван с шестстепенна автоматична трансмисия, която позволява ускорение от 9,4 секунди в класическия спринт.
Серийната екипировка на стандартния Grandtour включва ABS, ESP, спирачен асистент, климатична инсталация, кожен волан, CD-плейър, електрически прозорци, както и регулируема по височина шофьорска седалка. Оборудването за безопасност пък съответства на предлаганото от версията седан.
Petroff
Все неща типично по френски удобни, практични и с изящем дизайн... ех!