Автомобилният производител Group Lotus обяви официално, че ще се включи във Формула 1 догодина с екипа, който досега участваше в шампионата под името Renault F1. Французите остават във Формула 1, но единствено като доставчик на двигатели за новосформирания Lotus Renault GP Team, Red Bull, както и тазгодишния Lotus Racing на Тони Фернандес.
Още през октомври в падока се появиха слухове, че Renault F1 заедно с Genii Capital, която от края на 2009 г. държи мажоритарния пакет акции в отбора, планират промяна на програмата си във Формула 1. Така и се случи. Французите прекратиха заводското си участие в шампионата като производител на шасита, но ще продължат активността си като доставчик на двигатели под името Renault Sport F1. Това от своя страна даде зелена светлина на Genii Capital да откупи всички активи на Renault F1 и впоследствие да прехвърли мажоритарния дял на Group Lotus.
Договорът е до 2017 г., като през следващия сезон болидите на Lotus Renault GP Team ще носят класическата за тима на Колин Чапман черно-златиста цветова схема. Любопитното е, че и Тони Фернандес обяви по-рано, че неговият Lotus Racing ще използва аналогичното ливъри, но едва ли това е най-големият проблем за малайзийския бизнесмен в момента, тъй като по всяка вероятност той ще бъде принуден да се откаже от името Lotus, ако се съди по думите на Дани Бахар.
„Не мисля, че има по-добра платформа за представяне на една марка автомобили от моторния спорт и неговата най-висша изява – Формула 1”, коментира изпълнителният директор на Lotus Group. „Наясно сме, че имаше много спорове около използването на нашия бранд във Формуа 1 и съм щастлив, че мога официално да изясня позицията ни веднъж завинаги: Ние сме Lotus и отново сме тук!”
Междувременно от Proton, малайзийския производител, който държи мажоритарния пакет на Lotus Group, обявиха подкрепата си за новата програма на тима, въпреки че компанията спонсорираше директно Lotus Racing на Тони Фернандес. В официалния пресрилийз на Renault пък отборът на Фернандес е именован Malaysia Racing Team.
mayaveta
Няма проблеми- Dacia ще ги замести! Ще вземат окачването на Qashqai и вратите от Sandero, електрониката от Samsung motors и готово! Същото като Renault, но по-ефтино! Единствен проблем виждам само в надписа Made in ???? къде са им правени компилациите? Това не е автомобилен производител а събери-чарк брат-близнак на Шевролет в идеята за продаване на ефтини чалга автомобили!