Истинският потенциал на задвижващата система ще се разгърне през сезона
Renault работи по изцяло нова задвижваща система, след като потенциалът за развитие на настоящата е бил изчерпан до голяма степен в края на изминалия сезон. Първата версия на втората генерация хибридни двигатели обаче няма да се различава съществено от предходната. Едва за Гран при на Испания, когато вторите задвижващи системи влязат в употреба, резултатът ще бъде видим.
„Предпочитам да съм консервативен относно очакванията към двигателя на старта на сезона”, коментира за motorsport.com управителният директор на Renault F1 Сирил Абитебул.
„Това обаче определено е двигател, който дава огромен потенциал за развитие. Имаме много идеи, проекти, които в момента тестваме, и повечето от тях, доколкото съм наясно, не са изпробвани на пистата.”
„Не искам да разкривам каквото и да е, но сме много развълнувани от иновациите, които тази платформа предлага. На старта на сезона резултатите едва ли ще са налице, но в дългосрочен план тази промяна е много обещаваща.”
Екипът на Renault е имал вариант да се концентрира върху развитието на шасито и да отложи промените по задвижващата система, но е избрал да работи едновременно върху двете сфери въпреки големите рискове.
„Ако трябва да съм честен, имахме сериозни дискусии по този въпрос, защото точно сега се променя всичко останало по автомобила”, допълва Абитебул. „Можеше да подходим по-консервативно, да запазим това, което имаме, и да се фокусираме върху шасито.”
„Но не това е целта ни. Избрахме много агресивен вариант, тъй като нямаме достатъчно време. Ако искаме от 2018 до 2020 г. да сме там, към където се стремим, което е следващата фаза от проекта ни, ако искаме да сме сред водещите отбори, не можем да си позволим каквото и да е забавяне. Ето защо решихме да поемем този риск.”
„С новия двигател първоначално ще се концентрираме върху надеждността и не очакваме голяма стъпка напред в динамиката. Искаме да сме сигурни, че новата концепция е достатъчно надеждна и че тя представлява перфектната платформа, която да е основа на развитието ни през следващите три или четири години.”
През следващия сезон Renault ще доставя двигатели не само на заводския си отбор и на Red Bull, но и на Toro Rosso, което неминуемо ще има положителен аспект върху ускоряването на развойната дейност заради допълнителните данни от пистата.