Renault призна, че последната версия на задвижващата система, която дебютира в Бразилия, не е дала очакваните резултати. Бъдещето на компанията като доставчик на двигатели на Red Bull ще се реши на финала на сезона в Абу Даби.
Френската компания направи първия си мащабен ъпдейт на хибридния V6 едва в края на сезона и въпреки огромните ресурси, инвестирани в развитието му, резултатите отново бяха компромисни. Даниел Рикардо с новия двигател бе победен от съотборника си в Red Bull Даниил Квят със стария по време на квалификацията за Гран при на Бразилия, а след края на самата надпревара австралиецът заяви, че не е усетил никаква разлика между двете версии на задвижващата система.
От Renault признаха, че очакванията им не са се потвърдили и че са нужни още данни, за да може компанията да има конкретен план за развитието на двигателя по време на зимната пауза.
"Двигателят е надежден, но за съжаление не осигури очакваните резултати що се отнася до динамиката", коментира Реми Тафен, оперативен директор на Renault Sport F1. "И все пак това, че нямахме технически проблеми, ни позволим да съберем голямо количество данни, които ще анализираме, за да видим как можем да подобрим представянето си по време на финалното състезание за сезона в Абу Даби и през зимата."
Компромисните качества на обновения двигател още веднъж поставят под въпрос партньорството между Renault и Red Bull. Въпросът е, че отборът на Дитрих Матешиц няма друг избор освен да продължи работата си с французите. Според последната информация и догодина Red Bull ще използва V6 двигателят с вътрешно горене на Renault, но цялостната хибридна система ще бъде подготвена в Милтън Кийнс от Марио Илиен. Очаква се Red Bull да обяви бъдещите си планове в края на следващата седмица, когато сезонът във Формула 1 приключва.