Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault ще доставя двигатели и на Williams

11.05.2011 15:06
Туит

Renault ще поиска официално разрешение от ФИА да доставя двигатели за четири отбора във Формула 1 догодина. Французите работят с три отбора в момента, но според Autosport преговарят и с Williams.

По настоящем Renault работи с бившия си заводски тим, който в момента се подвизава във Формула 1 под името Lotus Renault GP, световния шампион Red Bull и новака Team Lotus. Французите обаче имат желание да разширят програмата си догодина и да поемат четири отбора.

ФИА е фиксирала максимум от три тима за един доставчик на двигатели в правилника, ето защо Renault ще трябва да изпрати специално запитване към федерацията, което чак след евентуално одобрение ще им позволи да реализират плановете си, обяснява управителният директор на Renault Sport Жан-Франсоа Кобе.

„Целта ни е да работим с повече отбори догодина“, обяснява Кобе пред британското издание. „Искаме четири тима, но трябва да получим одобрението на ФИА, защото ограничението е за три. Планираме да им пишем в най-кратки срокове, но първо трябва да сме наясно с цялата ситуация, с Cosworth и другите (доставчици на двигатели).“

Новият клиент вероятно ще бъде Williams, но „не са само те“ обяснява Кобе. Въпросът е, че договорът между британския тим и настоящия технологичен партньор в лицето на Cosworth изтича през 2012. Това, което се случи с Team Lotus обаче, е поредното доказателство, че контрактите във Формула 1 са твърде условни.

Основната идея на Renault е да разшири обхвата си догодина, за да бъде в максимално изгодна позиция след две, когато влизат в сила правилата за новите 1,6-литрови турбодвигатели.

„Концентрирали сме се върху работата с отборите през 2013 година. Проблемът е, че ако не го направим сега, няма да го направим никога“, продължава управителният директор на спортното подразделение на Renault. „Това е единственият стратегически проблем за Renault. Концентрирани сме изцяло върху двигателя за 2013 г., ето защо е от ключово значение да започнем работа с отборите на техническо ниво. В момента правим именно това.“

„Знаем, че сега това е тема на сериозни политически дискусии, но сме толкова отдадени на работата по двигателите за 2013 г., че не поставяме нищо под въпрос. Вече работим с отборите.“

На въпроса дали евентуалното отлагане на появата на 1,6-литровите мотори ще представлява проблем, каквото е едно от предложенията на Бърни Екълстоун, Кобе отговаря: „Ако има забавяне, то това няма да се случи никога. Заявих на всички, дори и на Бърни: "Ако кажете 2015-а, то е все едно да кажете никога!“."

Коментари
comments powered by Disqus