Французите правят мащабни подобрения в Енстоун
Завръщането на Renault във Формула 1 като конструктор се оказа твърде тежък процес заради наследството, оставено от Lotus. Финансовите трудности на отбора по времето на Жерар Лопес продължават да дават своето отражение, като Renault спечели точки единствено в Русия благодарение на седмото място на Кевин Магнусен. Ето защо ръководеният от Сирил Абитебул екип ще спре развитието на настоящия автомобил и ще се концентрира изцяло върху сезон 2017.
"Отборът и автомобилът не се развиваха по начина, по който искахме", коментира босът на Renault F1 за Motorsport.com. "Причината, поради която решихме да развиваме автомобила от този сезон, макар и в ограничен мащаб, бе свързана с желанието ни да разберем по-добре структурата. Именно това и направихме."
"Научихме всичко, от което имахме нужда. Направихме необходимата оценка и сега вече може да се фокусираме изцяло върху 2017 година, което се и случва в момента. Изцяло сме насочени към 2017-а."
"Работата и усилията, които положихме през 2016 година, съвсем не са отишли на вятъра. Просто имаха различна цел. Да придобием ясна представа за отбора и за компанията."
Renault инвестира много сериозно в развитието на базата в Енстоун, като основният фокус е върху аеродинамичния тунел, симулатора и CFD отдела. Персоналът е нараснал от 480 на 550 човека, като в близко бъдеще те ще надхвърлят 600. Въпреки това според Абитебул реалистичната цел е отборът да се бори регулярно за място на подиума едва през 2018 година.
"За да станем водещ отбор, първо трябва да стигнем до средата на колоната, трябва да печелим подиуми. Амбицията ни е това да се случи през 2018 година. Не виждам да има обективна причини, която да ни попречи да го направим", категоричен е Абитебул.