Зад волана на най-мощната версия в гамата на новия флагман на Renault
Наследникът на Laguna има има пред себе си две никак не леки задачи: от една страна да изпълнява ролята на върхов модел в гамата на френския производител, показвайки най-доброто, на което e способно Renault, и от друга – да се бори със сериозни противници от ранга на Ford Mondeo, Mazda 6, Skoda Superb и т.н. Първото нещо, с което автомобилът безспорно се откроява сред всички свои пазарни опоненти, е неговият отличителен дизайн. Преминаването от каросерия тип хечбек към по-класическа триобемна компановка очевидно е било добра идея – Renault Talisman демонстрира впечатляващо съчетание от атлетичен силует, наподобяваща на спортно-елегантно купе линия на покрива, големи колела, хармонични пропорции и задна част, създаваща асоциации с някои стилистични похвати на американските автомобилни производители. Няма спор – към момента Renault Talisman TCe 200 EDC е най-яркият представител на френските модели в средния клас и това е доста солидна предпоставка за успех.
Характерен стил
Елегантният стил намира своето естествено продължение и в солидно изпълнения, просторен интериор. Оформлението е приятно за окото, а оборудването на върховото изпълнение е направо разточително, включвайки кожени тапицерии, мултимедийна система с 8,7-инчов екран, пълен набор системи за подпомагане на водача, електрически управлявани предни седалки с отопление, вентилация и функция за масаж, както и какво ли още не.
Активно управление на задния мост
Най-силният коз на новия флагман на френската компания определено е системата, скрита зад елегантната емблема с надпис „4control”. В комбинация с допълнително предлаганите адаптивни амортисьори, вече познатата от Laguna Coupe доусъвършенствана система за активно насочване на колелата на задния мост вече е интегрирана с управлението на задвижването и дава възможност на водача да променя характера на автомобила с едно натискане на бутон върху средната конзола. В режим Sport Renault Talisman TCe 200 се сдобива със забележителен хъс в реакциите на волана и педала на газта, окачването се втвърдява осезаемо, а промяната в ъгъла на насочването на задните колела с ъгъл до 3,5 градуса (в обратна на предните посока до 80 км/ч и в същата от тази скорост нагоре) допринася за изключително уверено и неутрално поведение в бързите завои, комбинирано с перфектна маневреност – диаметърът на обратен завой е под 11 метра. В комфортен режим се разгръща коренно различен сценарий, издържан в най-добрите френски традиции и насочен към почитателите на максималното удобство и дългите пътешествия, съпроводени с лежерно поклащане на каросерията. Този потребителски кръг несъмнено ще оцени по достйнство и просторния багажник с обем 608 литра.
TCe 200: достойно задвижване за един флагман
Изпробваният екземпляр се задвижваше от най-мощния предлаган към момента за модела двигател – бензинов турбомотор с работен обем 1,6 литра, мощност 200 конски сили и максимален въртящ момент 260 нютонметра при 2000 оборота в минута. Приятно звучащият двигател осигурява мощна и равномерно разпределена в широк работен диапазон тяга, синхронът му със седемстепенната трансмисия с два съединителя също заслужава положителна оценка. Ускорението от място до 100 километра в час според заводските данни става в рамките на 7,6 секунди, а средният разход на гориво в смесен цикъл на шофиране в реални условия е около 9 литра на сто километра.
Цената на Renault Talisman TCe 200 Intens започва от 55 990 лева - неочаквано изгодно предложение за модел от този калибър, особено с подобна щедра екипировка. Тестовият екземпляр, оборудвано с практически почти всичко, което може да бъде поръчано допълнително за флагмана на Renault, все още беше с цена под 65 000 лева. Очевидно освен атрактивен, високотехнологичен и различен, върховият модел на Renault е и доста изгоден. Респектиращо завръщане в средния клас, Renault!
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Със своя елегантен, характерен дизайн, енергичен двигател, отлична управляемост, разточително оборудване и атрактивно съотношение цена-качества, Renault Talisman TCe 200 демонстрира по недвусмислен начин, че Renault се завръща с пълна сила в средния клас.
Текст: Божан Бошнаков, Мирослав Николов
Снимки: Мелания Йосифова