Renault видимо не бързаше да пусне в продажба наследника на своя най-малък модел. И с право – първото Twingo стана един от най-успешните модели в историята на марката и с годините се превърна в култ. Втората генерация на мъника вече е факт – но дали притежава същият чар, както своя шармантен предшественик?
Новото Twingo II стои пред нас – по-пораснало и по-самоуверено, но и по-подчинено на модните тенденции в бранша. Предницата е станала по-висока и вече образува ъгъл при преминаването си в челното стъкло – досегашният дизайн в тази област е паднал жертва на новите изисквания за безопасност на пешеходците. Сега всичко изглежда по-завършено, отколкото при предшественика, но и като че ли „по-зализано”, някак по-лишено от ярка индивидуалност. Изненадващо, но факт – автомобилът е запазил учудващо компактни външни размери: с 3,60 метра дължина той е със 17 сантиметра по-дълъг от първото издание, но все още е доста по-малък от повечето представители на класа. Още по-хубавото е, че теглото на мъника почти не се е променило – базовото изпълнение тежи едва с 30 кг повече от първата генерация на Twingo.
Традиция или модернизъм
Въпреки всичко, все още има детайли, които напомнят за първото Twingo – позицията на седене е доста висока, и приборното табло е разположено в средата. Скоростомерът обаче е получил кръгла форма, а седалките (най-после) са станали наистина удобни. Светлите пластмаси създават приветлива атмосфера и изглеждат по-скъпи, отколкото са в действителност. Най-същественото тук обаче си остава обстоятелството, че инженерите не са загърбили функционалността: купето изобилства от всевъзможни жабки, чекмеджета и полици (всъщност точният им брой е 11), и изобщо практичността на дребните детайли почти наподобява на легендарните швейцарски джобни ножчета. Облегалките на предните и задните седалки могат да лягат напълно. Товарното пространство на Twingo може да се увеличава до 959 литра, а без сгъване на задните седалки според положението им в хоризонтална посока вместимостта варира между 165 и 285 литра.
Лукс в малка опаковка
Моделът се предлага с пет варианта на оборудване, но това не пречи на наличието на учудващо дълъг списък с опции (в който се открояват неща като стъклен люк на покрива, MP3-плейър, извод за USB-памет и т.н.). От Renault са се погрижили дори да предложат специално място за съхранение на гримовете на дамите-притежателки на модела. Отново за тях са създадени и различни комплекти залепващи се фолиа за екстериора.
Изборът е впечатляващ не само що се отнася до оборудването, но и до задвижването на автомобила. Както и досега, Twingo ще се предлага с 1,2-литров бензинов агрегат със 60 и 75 к. с., но към тях са добавени и новия бензинов турбодвигаткел 1.2 ТСЕ със 100 конски сили, както и 1,5-литров турбодизел с 65 к. с. Предоставеният на auto motor und sport за първи живи впечатления екземпляр се задвижваше именно от последния от споменатите агрегати. Той се характеризира с изключително плавна работа, а благодарение на максималния си въртящ момент от 160 Нм осигурява и доста добра тяга. Минималният разход на гориво на Twingo 1.5 dCi 65 е едва 4,3 л/100 км, дори в натоварен градски трафик консумацията трудно надхвърля шест на сто. Неприятната новина при Twingo е, че системата ESP започва да се предлага чак от началото на 2008 година.
Текст: Волфганг Кьониг
Снимки: Ули Йоос
monkata
mnogo e dobro tova twingo e sam tehni4eskiq director na Renault kaza 4e si e malko clio a za tova za 500 si e taka si e
Наско
Който не е шофирал Renault поне 500 км, не знае, че може да съществува такова удовалствие!