На автосалона в Женева французите представиха три нови модела - Grandtour, Scenic и Megane Sport. Показан бе и фейслифтът на Clio.
Третата генерация на минивна Scenic (4,34 м) ще се предлага в стандартно и издължено с 22 см изпълнение. Двата варианта имат различна предница, която ги отличава един от друг. Формата на стоп-светлините също не съвпада изцяло, макар че и в двата модела тя навява асоциации с бумеранг.
Техническата платформа е заимствана от Megane. В салона на просторния френски ван има ниши с общ обем от 92 литра. Общото налично пространство при Scenic варира в диапазона 470-1870 л, докато мерките на Grand Scenic са съответно 678-2083 л.
Арматурното табло има ясна подредба. Всички важни данни се виждат на цветен дисплей и LCD-екран над централната конзола. Бъдещите собственици имат възможност за избор сред седем агрегата, нов сред които е 1,4-литров турбомотор, генериращ 130 "коня".
Megane Grandtour би могъл да бъде алтернатива на по-масивния Scenic - неговата обща дължина от 4,56 метра е впечатляваща. Максималният обем на багажника му, който има двойно дъно, възлиза на 1595 литра. Солидно е и междуосието (2,70 м), заради което пътуващите отзад разполагат с обилно пространство за краката си. Асортиментът на моторите отново включва седем машини (три бензина и четири дизела), чиято производителност се движи в рамките 90-180 к. с.
Модифицираният Clio ще стъпи на пазара през май. Дизайнът му е освежен и съдържа повече препратки към новия Megane. Нова за моделната линия е задвижваната от 1,6-литров двигател версия GT. Моторът и, впрягащ 128 к. с., е куплиран със 6-степенна трансмисия. Визуалните особености на топмодела са черна предна маска, прагове по фланговете, заден спойлер, двойни ауспухови накрайници, както и 16-цолови колела.
Обновеният Clio Renault Sport пък ще достигне търговската мрежа през лятото. Неговият двулитров агрегат вече развива 201 конски сили и 215 Нм максимален въртящ момент. Спринтът до 100 км/ч отнема 6,9 секунди, а върховата му скорост отчита 224 км/ч.
Mеgane Renault Sport, може би най-зрелищният актуален модел на французите, притежава двулитров двигател с двойно принудително пълнене. Неговата мощ възлиза на 250 к. с. и 340 Нм при 3000 об./мин. 80% от общата производителност пък е на разположение още при 1900 оборота. Спортните характеристики на мотора са комбинирани с 6-степенна механична трансмисия и блокаж на диференциала за повече сцепление. По собствено усмотрение водачът на Mégane RS може да изключва програмата за стабилност ESP.
moni
Най-добрите :)