Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Renault Zoe: Модерна градска мобилност

25.03.2016 09:09
Туит

С нов електромотор и оптимизирано зареждане автомобилът е станал още по-ефективен

Неотдавна Renault модернизира своя електрически модел от малкия клас Zoe, като го екипира с нов електромотор и модифицирана електроника за зареждане. Доскоро моторът на практичния електромобил идваше от доставчика Continental (с означение Q210), новият агрегат (с означение R240) вече е дело на Renault. Той е с идентична мощност, но с по-компактна конструкция благодарение на модификациите по охлаждащата система, а промените по електрониката за зареждане осигуряват по-кратко време за захранване на акумулаторната батерия. Пълното зареждане сега отнема два часа по-малко, а при частично зареждане на 16-амперовите станции се пестят 20 минути. Максималният пробег с едно зареждане според Renault е 240 км, но това разбира се зависи много от стила на шофиране, пътната обстановка и климатичните условия. В началото на зимата при температура на въздуха около пет градуса над нулата реалният пробег по време на теста беше между 160 и 170 километра – напълно задоволителна стойност предвид неизбежното включване на отопление, обдухване на предното стъкло и т.н.

Пълноценен градски автомобил

Renault Zoe се представя изключително добре при всекидневна употреба в града – добрите впечатления започват още от светлия и доста просторен салон с високо разположение на седалките и чудесна видимост от мястото на водача. Оформлението на кокпита е твърде симпатично, особено що се отнася до акцентите от бял лак. Ергономията почти не се различава от едно традиционно Clio например. Комбинираният дисплей в средата на арматурното табло има няколко режима на работа и по пределно прост и ясен начин информира водача и спътниците му за всички важни за шофирането показатели като например оставащ пробег до изчерпване на заряда на батерията. Преобладаващо светлите тонове на интериорното обзавеждане имат не само естестическа стойност – при силно слънце навън те намаляват ефекта от затоплянето на салона, с цел по-рядко прибягване до услугите на климатичната инсталация и съответно по-ниска консумация на енергия.

Приятно пъргаво задвижване

Със своя максимален въртящ момент от 220 Нм тежащият 1,5 тона автомобил се ускорява доста енергично. Рекуперирацията на спирачната енергия е хармонична и не създава непривично усещане при шофиране, комфортът на возене също е повече от приличен. Управляемостта също създава приятно впечатление – в това отношение автомобилът отново не се отличава съществено от Clio. Което всъщност важи и за цялостното представяне на Zoe – екологичният електрически модел е един радващо практичен градски модел с интуитивен и приятен маниер на шофиране.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

Оценка

Renault Zoe

Renault Zoe

+ Просторен отвътре, задоволителна динамика, отлична ергономия, добър обзор от мястото на водача, впечатляващ пробег с едно зареждане.

- Висока цена, отчасти семпли материали в интериора, не се предлагат асистиращи системи.


Технически данни

Renault Zoe
Работен обем --
Мощност 88 к.с. при 3000 об./мин
Максимален
въртящ момент
220 Нм при 250 об./мин
Ускорение
0 – 100 км/ч
12,9 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38,5 м
Максимална скорост 135 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
166 км пробег с едно зареждане
Базова цена 48 325 лв. без ДДС
Коментари
comments powered by Disqus