Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Резервните пилоти ще могат да тестват един ден

16.12.2009 14:18
Туит

Догодина отборите ще имат право на еднодневен тест по време на сезона, при положение че един от титулярните пилоти не може да участва в дадено състезание и заместникът му няма Гран при стартове за период от две години. Това е една от промените в правилника за сезон 2010, публикуван на официалния сайт на ФИА.

В момента отборите нямат право да тестват, тъй като заради мерките за ограничаване на разходите ФИА наложи забрана за подобен тип подготовка, която тече от първия старт за сезона до края на календарната година. Медийните шоу демонстрации, аеродинамичните тестове в права линия и тестовете за новаците след края на сезона са единствените възможности отборите да използват своите автомобили извън рамките на самите състезания. Това доведе до твърден странен парадокс тази година в Унгария – Хайме Алгерсуари, който замени Себастиен Бурде в Toro Rosso, трябваше да дебютира, без да има дори един тестови километър на писта. Поради тази причина Михаел Шумахер през лятото, както и сега Фелипе Маса използваха за тренировки автомобила на Ferrari от 2007 година, оборудван с демонстрационни или GP2 гуми.

Догодина обаче пилотите, които не са карали през последните две години, ще имат възможност за един ден да се подготвят на писта, която не попада в календара на Формула 1. „Ако даден отбор обяви, че един от състезателните му пилоти трябва да бъде заместен от друг, който не е участвал в състезание от Формула 1 за предишните две календарни години, се разрешава еднодневен тест на писта между началото на уикенда, предшестващ втория кръг и последния кръг от шампионата“, гласи коригираният правилник.

Налице са и някои други условия. Еднодневният тест може да се състои от 14 дни преди смяната на пилотите до 14 дни след нея. Ако тествалият състезател не участва в съответния кръг, отборът ще бъде наказан с отнемане на един ден от предсезонната подготовка през следващата година.

Друга промяна в правилника е, че разпределението на боксовете ще се прави въз основа класирането след всяко състезание. В момента то се определя посредством класирането в шампионата на конструкторите от предходната година, като отборите в челото получават по-големите гаражи. Променено е и наказанието за надхвърляне на лимита от осем двигателя за сезон. Ако даден автомобил го наруши два пъти в рамките на една Гран при, ще получава десет места на грида не само за тази Гран при, но и за следващата. През 2010 г. аеродинамичните тестове се ограничават от осем на шест дена. Всеки от тези шест дена може да бъде заменен за четири часа тестове в аеродинамичен тунел на пълноразмерен автомобил за период от 24 часа.

В правилника също е маркирана промяната, че от догодина в първата и втората квалификационна фаза ще отпадат по осем, а не пет автомобила заради увеличената на 26 участници стартова решетка.

Коментари
comments powered by Disqus