Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рикардо Патрезе се завърна във Формула 1

10.09.2008 12:50
Туит

Бившият пилот Рикардо Патрезе бе очарован от качествата на съвременните автомобили във Формула 1, след като вчера на „Херес” седна зад волана на RA107 на Honda.

54-годишният Патрезе е карал за Arrows, Brabham, Alfa Romeo, Williams и Benetton в периода между 1977 и 1993 година. До старта за Голямата награда на Турция този сезон италианецът държеше рекорда за най-много Гран при участия – 256, но Рубенс Барикело подобри неговото постижение. Като част от празненствата по случай новия рекорд, Honda предостави възможност на бившия пилот да седне зад волана на RA107.

Патрезе, който има шест победи в дългогодишната си кариера, направи пет обиколки на „Херес”, като най-добрата от тях за 1:30.210 минути. За госта в бокса на Honda Bridgestone специално осигури демонстрационни гуми.

„Това беше една сбъдната мечта. Преоткрих скоростта във Формула 1 днес, беше невероятно”, разказва Патрезе. „Неочаквано бързо се нагодих към условията и с изненада установих, че стилът ми на пилотиране няма нужда от много корекции, за да съответства на изискванията на модерните автомобили.”

„Останах леко изненадан от скоростта в първите няколко обиколки, но на финала се чувствах комфортно. Вратът ми обаче едва ли ще понесе мълчаливо страничните натоварвания”, шегува се Патрезе. „Радвам се обаче да открия, че и на моята възраст човек може да кара бързо и да е на ръба. Искаше ми се да изкарам повече време в автомобила, за да подобря времената си. Надявам се, че някой ден ще ми дадат нов шанс.”

Изпълнителният директор на Honda F1 Ник Фрай призна, че е впечатлен от способността на бившия пилот и настоящ коментатор да се адаптира към модерния автомобил.

„Рикардо свикна много бързо с колата. Това определено е следствие от неговите качества, тъй като Формула 1 се е променила много от 1993 година досега, а и ще продължи да се променя все по-активно с въвеждането на новите екологични технологии”, обяснява Фрай. „Спирането с левия крак, гумите с канали, качените на волана палци за смяна на скоростите, всичко това беше ново за Рикардо. С оглед на това, че гумите бяха демонстрационни, а автомобила – от миналата година, времената му са наистина впечатляващи.”

Коментари
comments powered by Disqus