Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Rolls-Royce Phantom: Аристократът

07.05.2007 11:11
Туит

В своята версия с удължено междуосие, Rolls-Royce Phantom става още по-царствен от „късия” модел. Но тъй като все пак „британецът” е създаден изцяло от BMW, за някои хора автентичността на този продукт може би все още е донякъде под въпрос.

Човек не е необходимо да бъде англофил, за да си зададе подобни въпроси във връзка с новия модел на Rolls-Royce. Все пак техниката на четириколесния аристократ идва от BMW... 

Обстоятелство, което от една страна обаче се оказва дори предимство, тъй като Phantom в момента е напълно в крак с времето във всяко отношение, което определено не можеше да се каже за някои от предшествениците му.

Един Rolls, такъв, какъвто трябва да бъде

Под ръководството на BMW се е получил един наистина чистокръвен Rolls. Всъщност нито един детайл в автомобила  не издава участието на баварците в проекта – нито един приборен уред, нито един бутон или превключвател, нито дори електрическия реглаж на седалките. За съжаление някои модернитистични детайли и материали са за сметка на внасящите уют и благородство полирани дървени фурнири, но ако не броим това, вътрешността на Phantom като цяло е такава, каквато се очаква да бъде при автомобил с тази марка. Освен това, в този Rolls всеки напомнящ за метал детайл е направен наистина от метал, при това с най-висока прецизност на изработката.

Доскоро задвижването на автомобилите Rolls-Royce се поемаше от V8-двигател с работен обем 6,75 литра. Преди много години обаче, измерванията на auto motor und sport отчетоха точно 156 конски сили при един Silver Shadow, и то при кубатура 6,8 литра. Всъщност това беше още във времената, в които за мощността на един Rolls се казваше просто, че е „достатъчно”... Phantom от новото време разполага са дванайсет цилиндъра, но традиционният работен обем от 6,75 литра е останал непроменен.

“Enough power”

Специален уред на арматурното табло показва, каква част от мощта под предния капак все още е в резерв. Заслужава си да се отбележи, че който шофира автомобила, както подобава на един достоен Rolls, през повечето време разполага с резерв около 80 процента...Луксозната лимузина доказва нагледно, че комфортът и увереността на задвижването са преди всичко въпрос на въртящ момент. Неговата висока и равномерно протичаща крива осигурява чудовищна тяга, която обаче като с магическа пръчица се усеща само като приятно лек подем. Така и трябва да бъде – когато става дума за свръхлуксозен автомобил, огромният въртящ момент е незаменим.

Много от този Phantom, на практика може би всичко в него напомня за дългия списък с култови предшественици, което заслужава най-високи адмирации. Всъщност съмненията около автентичността на Rolls-Royce може би ще се окажат неоснователни. А може би дори би било интересно да си представим, какво би се случило, ако британците бяха купили BMW, а не обратното...

Текст: Гьотц Лайрер
Снимки: Ули Йоос

Коментари
comments powered by Disqus