Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рон Денис: За да спечелиш, трябва да се състезаваш отборно

28.05.2007 11:05
Туит
Рон Денис: За да спечелиш, трябва да се състезаваш отборно

Рон Денис категорично отрече, че McLaren фаворитизира Фернандо Алонсо и защити стратегията, която отборът използва за Гран при на Монако. Световният шампион стартира значително по-лек от своя съотборник Хамилтън, който имаше гориво за пет обиколки повече. Концепцията на „Сребърните стрели“ целеше застраховане при евентуалната поява на кола за сигурност.

„Имам чувството, че всеки ни обвинява, че фаворитизираме или ограничаваме Люис или Фернандо, но в действителност ние сме абсолютно коректни във всеки един старт“, коментира Денис след финала на надпреварата. „Не трябва да забравяме обаче, че за да спечелиш на тази писта, трябва да се състезаваш отборно. Нямам намерение да се извинявам за това, че инструктирах моите пилоти да намалят темпото след първото спиране в бокса или че стратегията ни бе базирана на евентуалната поява на колата за сигурност и свързаните с това последици.

Отношението ни към пилотите е еднакво. Тяхната цел бе да карат бързо в началото и да ни осигурят възможността да изберем как ще продължи състезанието в останалата си част. Все пак това е моето основно задължение.

Не ми е приятно да казвам на пилотите си да отпускат газта, не обичам да ги притискам и да се случват неща от този сорт, тъй като самият аз съм абсолютен състезател. Но за да спечелиш Гран при на Монако, трябва да правиш някои компромиси и аз няма да се извинявам за това. Всеки, който има по задълбочен поглед върху надпреварата в Монте Карло и стратегиите, които се прилагат там, знае, че опцията с едно спиране в бокса е печеливша при появата на кола за сигурност. А за последните пет години, това се случи четири пъти. При положение, че инциденти няма, най-удачно е да използваш два пита. Това означава, че трябва да решиш по какъв начин да покриеш и двете възможности.“

Обясненията на Денис бяха следствие от лекото разочарование, което се усещаше в гласа на Хамилтън по време на пресконференцията, когато заяви, че е втори пилот на отбора. „В края на краищата, аз съм новак. Това е моят първи сезон във Формула 1. Още при дебюта си в Монте Карло спечелих второто място и нямам причини да се оплаквам. Щастлив бях, че мога да поддържам темпото на Фернандо, но това е нещо, с което трябва да свикна. На моя болид се откроява числото „две“, аз съм втори пилот в отбора.“

Рон Денис призна, че разбира разочарованието на своя млад състезател, но и че Хамилтън едва ли щеше да използва сходни реплики, ако специфичната стратегия на отбора се беше оказала печеливша за него.

„Разбираемо е да бъде обезсърчен и разочарован“, коментира босът на McLaren. „Но едва ли това щеше да се случи при положение, че колата за сигурност се беше появила на пистата и Люис спечелеше състезанието. Времето ще покаже. Няма да фаворитизираме никого. Има моменти, когато те са абсолютно свободни да се състезават един с друг, но това не беше един от тях. Всеки на питлейна или от страна на медиите щеше да каже: „Може ли ръководителят на McLaren да постъпва толкова идиотски и да позволява на своите пилоти да се надпреварват?“, след като един от болидите се е разбил в предпазните бариери.“

Рон Денис защити позицията си и заяви, че тя не е равнозначна на заповедите от бокса, които са забранени във Формула 1. „Точната отборната стратегия е начинът, по който можеш да спечелиш Голямата награда. Не сме разчитали на манипулации в нито едно от нашите състезания, въпреки че има спорни ситуации като например Гран при на Австралия през 1998. Някой неправомерно използва радиото и нареди на Мика Хакинен да влезе в бокса. Беше нечестно, беше външна намеса върху развитието на състезанието и аз се противопоставих. Тази случка, бе един от редките моменти, когато е имало заповеди от бокса.

Не се чувствам дискомфортно от решението си. Ще спя спокойно, тъй като съвестта ми е чиста, както за спорните моменти в миналото, така и за състезанието в Монако.“

Коментари
comments powered by Disqus