Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рос Браун е готов да съдейства на FOTA

08.08.2008 09:26
Туит
Рос Браун е готов да съдейства на FOTA

Тим-шефът на Honda Racing Рос Браун е готов да поеме ролята на координатор по техническите въпроси в новосформираната асоциация на отборите във Формула 1.

Макс Мозли предложи на отборите на стартовата решетка сами да определят регулативната рамка на техническия правилник за 2011 година, следвайки два основни принципа: намаляване разходите в спорта и акцентиране върху екологичните системи. Ако до месец октомври десетте тима нямат общо становище за развитието на Формула 1, ФИА еднолично ще вземе решение за промените в техническия правилник. За да предотвратят подобен сценарии, отборите формираха новата асоциация FOTA (Formula One Teams' Association), която ще отговаря за координацията помежду им и за връзката с Международната федерация и носителя на търговските права Бърни Екълстоун.

Рос Браун ясно изрази становището си, че ако всички отбори на стартовата решетка са съгласни, той с удоволствие ще поеме ролята на координатор по техническите въпроси. „Все още не е окончателно решено, но с радост ще го направя, ако естествено тимовете са съгласни”, коментира тим-шефът на Honda. “Но докато дойде този момент, има време. Нужно е да осъществим първата фаза, т.е. да решим как можем да работим заедно без системата да е твърде тромава. Трябва ни нещо ясно и конкретно, не искаме огромна документация. Ще е жалко, ако нещата се развият по този начин.”

Отборите са окуражени от единството, което постигнаха през последните няколко месеца, когато централни теми извън пистата бяха скандалните разкрития около президента на ФИА Макс Мозли и бъдещите планове на носителя на търговските права CVC Capital Partners и Бърни Екълстоун. Сформирането на тази асоциация обаче е далеч по-лесна задача от подготовката на новия технически правилник. От тази гледна точка уменията на Браун ще бъдат изключително полезни, защото, за да може FOTA да вземе дадено решение, седем от десетте отбора трябва да го подкрепят. Не по-маловажна е и задачата на президента на Ferrari Лука ди Монтедземоло, който оглавява новосформираната асоциация.

Спортният директор на BMW Sauber Марио Тайсен е на мнение, че е прекалено рано да се дават прогнози за посоката на развитие, която тимовете ще поемат що се касае до подготовката на новия правилник.

„Оценяваме това, че ще можем да се координираме с тимовете, в случая с производителите на двигатели, относно новата генерация агрегати”, коментира Тайсен. „Току що стартирахме преговорите по този въпрос, но ще направим всичко, за да постигнем и крайната цел. Прекалено рано е обаче да се говори за това как ще се отразят промените  в технологичен аспект, от гледна точка на разходите и сроковете. Това, което единствено мога да потвърдя за момента, е, че всички ние искаме да намалим разходите, имаме желание двигателите във Формула 1 да съдействат за развитието на серийното производство. Целите са ни сходни, въпросът е по какъв начин ще бъдат постигнати.”

Тайсен се изказва негативно относно идеята на Мозли забраната за развитие на двигателите да падне, ако производителите осигуряват безвъзмездно агрегати на частните тимове.

„Не сме в този спорт, за да финансираме останалите. Уважаваме желанието за разнообразие на стартовата решетка. Наистина имаме нужда от независимите отбори, но се надявам никои да не очаква от нас да финансираме преките си конкуренти. Трябва да работим по други идеи, като например как Формула 1 да бъде печеливш бизнес и за независимите тимове. Наложително е следващото поколение двигатели да струват по-малко, но не е необходимо един участник да спонсорира друг, вместо да се състезава директно на пистата с него.”

Коментари
comments powered by Disqus